سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، کتاب از بخش‌های "آثار کلاسیک یونانی و رومی"، "آثار انگلیسی الیزابتی و جاکوبی"، "آثار انگلیسی دوره بازگشت و قرون هجدهم و نوزدهم"، "آثار اسپانیایی و فرانسوی" و "آثار روسی و اسکاندیناویایی" تشکیل شده است.

این کتاب گلچینی از چهل تک‌گویی کلاسیک برای بازیگران است که از نمایشنامه‌های شاخص درام‌نویسان بزرگی از سرزمین و دوره‌های مختلف چون آیسخولوس، اوریپید، آنتوان چخوف، ویکتور هوگو، بن جانسون، کریستوفر مارلو، مولیر، آلفرد دوموسه، ویلیام شکسپیر، نیکولاس یودال، کالدرون دلا بارکا، ژان راسین، افرا بن، هنریک ایبسن، گوگول و ... استخراج شده است. این تک‌گویی‌های کلاسیک، می‌توانند منبعی برای استفاده در کلاس‌ها، مسابقات، آزمون‌های بازیگری و تمرین‌های تئاتر باشند.

کتاب "تک‌گویی‌های کلاسیک برای مردان" انواع مختلفی از تک‌گویی‌ها، چه جدی و چه خنده‌آور را شامل می‌شود که بازیگرانی با توانایی‌های متفاوت اعم از دانشجو، تازه‌کار و حرفه‌ای را با آزمون‌های دشوار و پرجنب وجوش مواجه می‌کند.

کریس سالت گردآورنده و ویراستار کتاب با توضیحی که در ابتدای هر تک‌گویی آورده، آن تک‌گویی را در بستر نمایشنامه‌ای که از آن استخراج شده، قرار می‌دهد و امکان فهم دقیق‌تر آن را فراهم می‌کند و پیشنهادهایی برای اجرای آن ارائه می‌دهد.

کریس سالت کارگردان و نویسنده فعال در تئاتر و مدرس رسمی کانون بازیگران لندن است که با بسیاری از بازیگران مطرح، کار کرده است. او چندین کتاب از جمله کتابی با عنوان "از پس بازیگری برآیید" را نوشته که مورد اقبال بازیگران قرار گرفته است. او گردآورنده و دبیر 6 مجموعه تک‌گویی است. به علاوه نمایشنامه‌هایی برای صحنه و رادیو نوشته و در زمینه فیلم مستند و شعر نیز در فعالیت کرده است.

کتاب "تک‌گویی‌های کلاسیک برای مردان" ویراسته کریس سالت با ترجمه غلامرضا شهبازی در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 28هزارتومان توسط نشربیدگل منتشر شده است.