سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، علی الفتی شاعر کردزبان، درباره این آثار به هنرآنلاین توضیح داد: کتاب برگزیده اشعار (آزاد) کردی در 400 صفحه به ضمیمه نقد و بررسی‌هایی که توسط اهالی ادبیات طی سال‌ها بر این شعرها نوشته شده توسط انتشارات باشور ایلام منتشر خواهد شد.

او اضافه کرد: کتاب برگزیده اشعار (کلاسیک) کردی نیز در حدود 400 صفحه با نقد و بررسی‌ اشعار از سوی انتشارات دیباچه کرمانشاه به چاپ می‌رسد.

الفتی با بیان اینکه کتاب مجموعه اشعار فارسی نیز در مرحله انتخاب شعرها قرار دارد، اظهارداشت: این روند کمی طولانی است به هر حال برگزیده اشعار یعنی شعرهایی که موفق‌تر هستند و شاعر به آن اعتقاد بیشتری دارد.

او که در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با دو اثر جدید حضور داشت، تصریح کرد: کتاب "گلوی زود" آخرین مجموعه شعر فارسی من محسوب می‌شود که توسط انتشارات افراز به چاپ رسیده است. به نظرم این کتاب نسبت به دیگر آثارم موفق‌تر است و به جنبه‌های تازه از زیبایی‌شناسی شعر در زبان فارسی توجه داشتم. کتاب شعر کردی "له چیمنه رییه و چیمنه رییه و" نیز توسط نشر مانگ امسال منتشر و توزیع شد.

علی الفتی در سال 1356 در سرپل ذهاب به دنیا آمد. او از پیشگامان شعر کردی جنوبی است. الفتی به زودی از تز دکترایش در رشته "زیبایی‌شناسی" دفاع می‌کند. او در دانشگاه فلسفه، زیبایی‌شناسی و ادبیات تدریس می‌کند.  

"آهوان ملل"، "آن‌ها از مرگ ترسیده بودند"، "خ‍اک‍س‍ت‍ری"، "هوای هرات"، "سانه ناو: مجموعه شعر (دو زبانه کردی– فارسی)"، "گه‌رمه‌شین: مجموعه شعر کردی کلهری"، "گیان: مجموعه شعر کردی کلهری"، "سزیان وه‌فر"، "گه رمیان"، "سریوت باشوور" و "شفاهی به ندرت" از آثار کردی و فارسی منتشر شده این شاعر به شمار می‌آیند.