سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، در شب ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، جمعی از اهالی فرهنگ، شعر و ادب فارسی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. علی داودی طراح، گرافیست و شاعر که در این دیدار حضور داشت به هنرآنلاین گفت: وقتی در این دیدار رهبر معظم انقلاب نکات و مسئله‌ای طرح می‌کنند از اعتبار، اهمیت و اولویت زیادی برخوردار است. قشر تولیدکننده ادبیات که در این جلسه حضور دارند، می‌توانند موارد ذکر شده را در تولیدات بعدی خود لحاظ کنند و مراقب هشدار رهبری باشند.

او با این توضیح که مجموعه مسایلی که رهبر عنوان می‌کنند در شکل‌دهی ادبیات موثر است، افزود: ایشان وضعیت شعر و ادب را با توجه به چند پایگاه مختلف از تولید تا صیانت و حفاظت ادبیات می‌سنجند و نیازهای فضای ادبیات را تشریح می‌کنند. نکاتی که می‌گویند جامع است و اطلاعات کاملی از بخش‌های مختلف دارند. البته باید این موضوع را مدنظر داشت مسایل مطرح شده صرفا محدود به  شاعران و اهالی ادبیات نمی‌شود و وزارت ارشاد و صداو سیما در اجرای این منویات دخیل هستند.

داودی وجه مهمی از برگزاری این مراسم را توجه به شعر دانست و ادامه داد: وقتی رهبری درباره شعر حساسیت دارند نشان دهنده جایگاه والای شعر، فرهنگ و گفتمان است. در این مراسم علاوه بر شعرخوانی نقطه‌نظرات ادبی مطرح می‌شود که باید الگو قرار بگیرند. لازم و ضروری است مسوولین و فرهیختگان شعر را به عنوان یک عنصر تمدن‌ساز نگاه کنند. پس این مراسم صرفا ادبی نیست و همایشی فرهنگی به شمار می‌آید و رهنمون‌هایی که در پایان شعرخوانی مطرح می‌شوند، مسایلی کلان است و سازمان و ارگان‌ها باید دست به دست هم دهند تا نقطه نظراتی که توسط مقام معظم رهبری مطرح می‌شوند به اجرا درآیند.

او درباره نگرانی حضرت آقا درباره مبحث زبان نیز توضیح داد: زبان اعجاز الهی است که نصیب بشر شده است و در روزمره با آن سروکار دارد. زبان هویت انسان است و به واسطه زبان با جهان ارتباط پیدا می‌کند. وقتی چنین مسئله مهمی توسط رهبر به شکل علنی در جمع ادیبان مطرح می‌شود هشداری است که زبان فارسی در خطر جدی قرار دارد.

داودی اضافه کرد: زبان فارسی در تامل با دیگر فرهنگ و زبان‌ها دچار تحول می‌شود ولی در این تحول باید مراقب آن باشیم. اگر هم اصطلاحی وارد زبان فارسی شد برای آن معادل‌سازی صورت بگیرد تا جایگاه آن حفظ شود. 

"نام تو چیست"، "مردگان بسیارند"، "هناسه حماسه" و "گاهی حواست نیست" از آثار منتشر شده علی داودی به شمار می‌آیند.