سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، مصطفی محدثی‌خراسانی شاعر و پژوهشگر که در دیدار مقام معظم رهبری با شاعران در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع)، حضور داشت به هنرآنلاین گفت: قرار سالانه دیدار رهبری با شاعران بعد از تقریبا سه دهه تبدیل به یک سنت ادبی شده و جایگاه خاصی در بین جریان فرهنگ، هنر و ادبیات کشور پیدا کرده است و از این سال تا سال بعد انتظار شیرینی در بین اهالی ادب و شاعران وجود دارد.

او افزود: به نظرم در کنار تلاش شاعران و اراداتی که به هنر و ادبیات دارند و موجب پیشرفت شعر معاصر و شعر انقلاب شدند، یکی از عناصر بسیار تاثیرگذار در این شکوفایی و ارتقا همین دیدارهای سالانه است که هم توانسته به شاعران انگیزه بدهد و هم به شعر جهت دهد و نیز ذهن متولیان فرهنگی و ذهن جامعه را معطوف به شعر معاصر کند.

محدثی‌خراسانی ادامه داد: از آن‌جایی که رهبر انقلاب خودشان یک ادیب برجسته و شاعری توانمند هستند حضور ایشان در جمع، جدای از شان و و منزلت رهبری به عنوان ادیب برجسته برای همه دلنشین و دلپذیر است.

او با این توضیح که نوع نگاه مقام معظم رهبری به شعر، نقد، نظرها و نکاتی که پیرامون شعر و حواشی آن مطرح می‌کنند حیرت‌آور است، تصریح کرد: مجموع این عوامل موجب شده این دیدار به یکی از تاثیرگذارترین و ارزشمندترین حرکت‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

محدثی‌خراسانی که در سال‌های قبل در این دیدار شعرخوانی داشته، ادامه داد: امسال فرصت شعرخوانی نداشتم اما در دیدار سه چهار دقیقه‌ای که شاعران در آستانه نماز با ایشان دارند من نیز چند کتاب خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردم. ایشان کتاب "جشن یگانگی" که مجموعه اشعارم را دربرمی‌گیرد تورق کردند و چند بیت غزل "ما بر آن عهد که بودیم کماکان هستیم" را خواندند. من نیز در این فرصت ارزشمند، یک رباعی که برای شهدای غواص سرودم (از چنبر نفس رسته بودند آن‌ها / بت‌ها همه را شکسته بودند آن‌ها پرواز شدند و پر گشوند به عرش / هر چند که دست بسته بودند آن‌ها) را خواندم. این رباعی در کتاب‌های درسی پایه یازدهم ادبیات چاپ شده است.

او درباره کتاب‌های دیگری که به مقام معظم رهبری تقدیم کرده، اظهارداشت: از اولین کارهایی که در "انجمن شاعران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس" که در موزه انقلاب اسلامی تشکیل شد به آن اهتمام داشتیم انتشار چند کتاب بود. کتاب گزیده چهل سال شعر انقلاب که توسط خودم تدوین شده و اثر دیگری مرتبط با شرح‌حال شاعران در گذشته انقلاب با عنوان "قافله بهار" که توسط رضا اسماعیلی نوشته شده و توسط انجمن به چاپ رسیده نیز محضر ایشان تقدیم کردم.