سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، احسان براهیمی شاعر شیرازی، به هنرآنلاین گفت: شعر برایم نوعی جسارت و ماجراجویی است. تمام شاعران اصیل و متعهد هستند اما "چگونه گفتن" از "چه گفتن" برای آن‌ها مهم‌تر است.

او افزود: هنرمند چه در زیست روزمره و چه در متن، هر لحظه عادت‌گریزی می‌کند و چون به حقیقت نزدیک می‌شود چون "گنگ خوابدیده" با زبانی رازآلود، جهان دیگری خلق می‌کند که شاید عامه‌پسند هم نباشد. شعر ناخوداگاه می‌تواند از تمامی کلیشه‌های زبانی، فرمی و معنایی رهانیده شود و به زایش مستمر معنا برسد تا مخاطب برخوردار از توان ادبی خود به  کشف و شهود دست یابد.

براهیمی در نمایشگاه کتاب سی‌ودوم با مجموعه شعر "خلسه در رود-خانه" حضور داشت. او در این اثر دغدغه فرم و زبان دارد تا میان اجزای سازنده صورت(ساختار) و معنا هماهنگی ایجاد کند و به فرم تازه‌ای در شعرها برسد بدون آن‌ که قبل از سرودن شعر، فرم را انتخاب کرده باشد. در این مجموعه لذت رمزگشایی اشعار، مخاطب فرهیخته را به کشف و شهود دعوت می‌کند.

این کتاب حاوی 99 شعر است که طی سال‌های 1391 تا 1397 سروده شدند.

مجموعه شعر "خلسه در رود-خانه" در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 15هزار تومان توسط انتشارات آوای‌کلار به چاپ رسیده است.

کتاب "کلاغ باز حرفه‌ای شده‌ام" اثر منتشر شده این شاعر محسوب می‌شود و اشعار او در نشریاتی چون فصلنامه بین‌المللی ادبی-فرهنگی-هنری (نوشتا)، ماهنامه ادبی-هنری (هنگام)، فصلنامه تخصصی ادبیات و اسطوره (ثریا)، مجله ادبی-فرهنگی-هنری (نافه) و سایت‌های تخصصی ادبیات به چاپ رسیدند.