سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: نشست خبری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد و در این نشست سعید اوحدی به تشریح برنامه‌های "همایش بین‌المللی مادر امت" ، "مسابقه عکاسی گل و دل" و بزرگداشت جوانمردان پرداخت.

در ابتدای این نشست خبری سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: تا به این لحظه برای حضرت خدیجه تاکنون همایش جدی‌‌ای برگزار نکرده‌ایم، امسال این ایده مطرح شد که در سالروز ولادت این بانوی بزرگوار همایشی با عنوان مادر امت داشته باشیم و این همایش پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور بانوان با اجرای ویژه برنامه‌های شعرخوانی، سخنرانی و برنامه‌های فرهنگی در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

اوحدی اضافه کرد: در این همایش علاوه بر مادران و همسران شهدا، از محور مقاومت (یمن و سوریه) هم چند مهمان ویژه خواهیم داشت. همچنین این همایش با همکاری شورای تبلیغات اسلامی همزمان در ۹ استان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام ماه رمضان گفت: در نگارخانه لاله نمایشگاه‌هایی از آثار استاد سندوزی به نمایش درآمده است. همچنین در موزه امام علی(ع) نمایشگاه" نگارگران خیال" با هدف ترویج نقاشی قهوه‌خانه‌ای و نمایش آثاری با محوریت امام علی (ع) برپا شده است. همچنین مسابقه عکاسی "گل و دل" با هدف انعکاس همدلی مردم و مسئولان در شرایط بحرانی برگزار می‌شود و عکاسان علاقه‌مند که در مناطق سیل زده حضور پیدا کرده بودند، می‌توانند تا 20 خرداد در سایت این جشنواره ثبت نام کنند.

اوحدی درباره فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی سازمان در مناطق سیل زده نیز توضیح داد: در جهت حمایت از مردم سیل‌زده کشورمان ۱۲ دستگاه فرهنگی در این قرارگاه‌ها حضور دارند و تا امروز ۷ جلسه به‌صورت منظم و هفتگی در یکی از این دستگاه‌ها برگزار شده است. در این قرارگاه اتفاقات خوبی افتاده و از طرف سازمان بسیج ۱۸ هزار بسته فرهنگی، آموزشی به مناطق سیل‌زده ارسال شد. همچنین برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری در این مناطق اجرا شده است و از ۵۲ اردوگاهی که در خوزستان برای سیل‌زدگان برپا شده بود، خوشبختانه بخش عمده‌ای به روستاهای خود برگشته‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان هم گفت: "بزرگداشت جوانمردان" با هدف بزرگداشت شهیدان طیب حاج‌رضایی، شاهرخ ضرغام حر انقلاب اسلامی و مجید قربانخانی شهید مدافع حرم برگزار می‌شود و احتمالا این برنامه در یکی از زورخانه‌های تهران به نام زورخانه جوانمردان در منطقه شهرزیبا یا در مجتمع ورزشی آقای یوسف اصلانی فعال حوزه توانبخشی و کارآفرینی که ویژه معلولان است، برگزار خواهد شد.