به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در حاشیه حضور ایران سی‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب تورین، عصر روز گذشته ۲۱ اردیبهشت، قادر آشنا قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، با سیلویو ویاله رئیس نمایشگاه کتاب تورین، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، آشنا ضمن معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در خاورمیانه است و بزرگ‌ترین گردش مالی در حوزه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در این رویداد شکل می‌گیرد.

او در ادامه به حضور ایتالیا در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و افزود: در راستای همکاری‌های متقابل ۳۰۰ متر فضا برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی ایتالیا در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران اختصاص ‌یافت و شاهد حضور موفق این کشور بودیم. براساس پیشنهاد سفارت ایتالیا در تهران، موضوع میهمان ویژه شدن جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب تورین مطرح شده و در حال بررسی این موضوع هستیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، توضیح داد: هدف از حضور این موسسه در سی‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب تورین، بررسی سطح کمی و کیفی این نمایشگاه برای حضور مناسب ناشران ایرانی و ارزیابی برای میهمان ویژه شدن کشورمان در این نمایشگاه است.

آشنا از رئیس نمایشگاه کتاب تورین دعوت کرد تا سال آینده در نمایشگاه کتاب تهران حضور یابند.

در این دیدار سیلویو ویاله رئیس نمایشگاه کتاب تورین نیز اظهارداشت: بسیار خوشحالیم که ایران برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت کرده است.

او در ادامه با معرفی نمایشگاه کتاب تورین، گفت: در این دوره از نمایشگاه ۱۲۰۰ ناشر در ۶۳ هزار مترمربع و چهار سالن به عرضه آثار خود می‌پردازند و پیش‌بینی می‌شود۱۵۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند. همچنین ۳۷ شرکت‌کننده از ۱۵ کشور نیز از طریق نمایندگان خود در نمایشگاه حضور دارند.

رئیس نمایشگاه کتاب تورین افزود: مسئولان نمایشگاه کتاب تورین به این نکته توجه دارند که هر ساله مهمان ویژه را از مناطق مختلف جهان انتخاب کنند تا شاهد تنوع بیشتری در نمایشگاه باشند. امسال شارجه میهمان ویژه نمایشگاه است ولی حضور پررنگی به لحاظ برنامه و محتوا در نمایشگاه نداشته است.

سی‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب تورین روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.