به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، کتاب "دروازه مردگان" رمان سه گا‌نه‌ای است که در ژانر وحشت برای نوجوانان نوشته شده است و توسط انتشارات افق چاپ و روانه بازار می‌شود.

روایت داستانی این مجموعه به تهران قدیم که مربوط به دوره قاجار است مربوط می‌شود. داستان جلد اول "قبرستان عمودی" در مورد پسر بچه‌ای به نام رضا است که به شکل غیر منتظره‌ای وارد قالی‌باف‌خانه‌ای می‌شود که کودکان دزدیده شده، خریداری شده و بی‌سرپرست در آن زندگی می‌کنند. بعد از غرق شدن یکی از بچه‌ها در حوض مرموز قالی‌باف‌خانه اتفاقات عجیبی برای رضا می‌افتد که نهایت تصمیم می‌گیرد به خانه برگردد. 

بنا به گفته شاه آبادی: "درجلد دوم این کتاب "شب خندق" زندگی مردم فرودست تهران در خندق‌های اطراف شهر و ماجرای قحطی تهران دستمایه داستان قرار گرفته است. قصه از جایی شروع می‌شود که رضا به تهران بر می‌گردد ولی قبل از این که وارد تهران شود متوجه می‌شود در تهران و با آمده و اجازه نمی‌دهند کسی وارد تهران شود.اما رضا دل به دریا می‌زند که وارد تهران شود. او در شهر با شخصیتی به نادر آشنا می‌شود که با هم ماجراهایی خلق می‌کنند".

"شب خندق" در شمارگان 1500 نسخه و با قیمت 30هزار تومان  به سی‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به فروش می‌رسد.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "خواندن توانستن است" تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.