به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفترآموزش وتوسعه فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، محمد اله‌یاری فومنی مدیرکل این دفتر ، به مناسبت روز معلم، در پیامی روز معلم را به معلمان سراسر کشور، معلمان و مدیران هنرستان‌های هنرهای زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریک گفت .

در متن این پیام  آمده است   :

به نام خالق هنر

حضرت محمد (ص) : " انما بعثت معلماً " . من معلم برانگیخته شده‌ام.

تعلیم و تعلم از شؤون الهی است و خداوند به عنوان علم حقیقی این موهبت رابه پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا سیر هدایت را به بشر بیاموزند. و چنین شد که تعلیم و تعلم بصورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

شما هنرآموزان، مربیان، معلمان و مدرسان ارجمند در این مقام مقدس، با احساس مسوولیت در راستای تربیت هنرمندان آینده تلاش ارزنده ای داشته اید و به اثبات رسانده اید که با همت شما، هنر این مرز و بوم مراحل بی نظیر رشد و شکوفایی را می پیماید.

به یاری خداوند بزرگ و کوشش شما هنرآموزان  گرامی هم اکنون  تعداد4953  هنرجو ، در سراسر کشور در 41 هنرستان هنرهای زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فراگیری علم و آموزش هنر در رشته های سینما، نمایش، موسیقی، صنایع دستی، نقاشی، گرافیک می باشند و این مهم با همت عالی شما اساتید هنرمند، که ستون اصلی حیات هنری جامعه هستید، محقق شده است.

باور دارم که ارتقای دانش هنری فرصت های بیشتری برای رشد و توسعه و سربلندی کشور فراهم می کند.

امیدوارم با همکاری مدیران و دست اندرکاران هنرستان های هنرهای زیبا، تلاش مضاعف و استعانت از پروردگار متعال بتوانیم در سالجاری زمینه توسعه و نوآوری را در این مراکز علم و هنر فراهم آوریم .

روزتان مبارک و نام تان بلند ، ای پیام آوران آگاهی.