به گزارش هنرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه با حضور در مصلای امام خمینی(ره) به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند.

در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، حضرت آیت الله خامنه‌ای ضمن گفت‌وگو با ناشران در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند.

گزیده بیانات ایشان در این بازدید به شرح زیر است:

صورت وضعیت نشان‌دهنده این است که مردم هنوز کتاب می‌خرند و برای خواندن، می‌خرند.

دنیای کتاب، دنیای پیچیده‌ای است و این نکته‌ای است که آقای صالحی [وزیر ارشاد] باید توجه کند.

باید مسأله کاغذ را حل کرد؛ اینطور نمیشود.

وزیر فرهنگ و وزیر صنعت بنشینند و این مسأله را حل کنند.

 

ابلاغ دستور رهبر معظم انقلاب برای ساماندهی وضع کاغذ

معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری فرمایشات ایشان مبنی بر پیگیری وضع کاغذ و ساماندهی این موضوع را به وزرای ارشاد و صنعت ابلاغ کرد.

به گزارش بیت مقام معظم رهبری؛  وحید حقانیان، معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری، پس از پایان بازدید حضرت آیت الله خامنه ای، با حضور در جلسه مشترک وزرای صنعت و ارشاد که در ابتدای بازدید وزیر صنعت از نمایشگاه بین المللی کتاب تشکیل شده بود، دغدغه های رهبر انقلاب درباره موضوع کاغذ و اثرات آن بر حوزه نشر را به اطلاع وزرای صنعت و ارشاد رساند.

پس از ابلاغ دستور مقام معظم رهبری، جلسه ای با حضور رحمانی و صالحی وزاری صنعت و ارشاد و مسئولان مرتبط در دو وزراتخانه و نمایندگان از صنف نشر در محل نمایشگاه کتاب برگزار شد.

یاد آور می شود رهبر انقلاب صبح امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران و استماع نظرات ناشران بر ساماندهی وضع کاغذ توسط وزاری صنعت و ارشاد تاکید کردند.