به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مراسم روز فرهنگ و هنر استان اردبیل هم‌زمان با چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور جمعی از مسئولان استانی و نام‌آوران علمی و فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم که به همراه نمایشگاه جنبی عکس مفاخر و چهره‌‌های شناخته شده‌ اردبیل و اسناد تاریخی این استان در حوزه‌ فرهنگ، هنر و ادبیات برگزار شد، اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل با اشاره به سابقه و پیشینه‌ درخشان فرهنگی این استان گفت: سخت‌کوشی و تلاش مردم اردبیل بسیار بارز است.

او ادامه داد: متاسفانه در ابعاد مختلف فرهنگی کشور شاهد تنزل هستیم و نیاز است تا شاخصه‌‌های فرهنگی‌مان را حفظ و احیا کنیم.

بهنام‌جو تولید و نشر کتاب با محوریت و موضوع تاریخ فرهنگ و مشاهیر استان را در این راستا بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در حال رایزنی‌‌ برای ساخت و تولید سریالی با عنوان شایستگان صفوی هستیم که اقتباس شده از کتاب‌‌ها و مرتبط با تاریخ صفوی است.

ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در مراسم روز فرهنگ و هنر این استان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: استان اردبیل همواره مهد علم، فرهنگ و هنر بوده است.

اسحاقی از برگزاری یازده رویداد ملی و بین‌المللی فرهنگی در سال 97 در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: در حوزه‌ نشر 394 مجوز چاپ کتاب صادر شده و 288 عنوان کتاب به زیور طبع آراسته شده است.

او برگزاری نمایشگاه کتاب اردبیل در دو سال گذشته را به عنوان نمونه‌ای از روند رو به رشد فعالیت و عملکرد‌‌های حوزه‌ نشر و کتاب استان اردبیل دانست.

این مراسم در ادامه با اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله تکم‌گردانی و موسیقی عاشیقلار اجرا شد.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "خواندن توانستن است" تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.