به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، سیدعباس صالحی در این دیدار با اشاره به افزایش یازده درصدی میزان تراکنش‌‌ها در سال جاری به مدت مشابه سال قبل در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: فضای اجتماعی ایران فضای غیرقابل پیش‌بینی است و مردم ایران و جامعه ایران در نوع خود خاص و کم نظیر هستند.

صالحی با بیان این که به دلیل گرانی اخیر کاغذ هزینه چاپ کتاب بالا رفته است، افزود: این که ملت ایران علی‌رغم تمام فشارهای اقتصادی هم‌چنان تمایل به خرید کتاب و مطالعه آن را دارند نشان از سرمایه اجتماعی مردم ایران است.

او فضای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک فضای دیپلماسی و متفاوت از فضای دیپلماسی سیاسی دانست و گفت: این نمایشگاه کتاب خط ارتباطی مهمی برای مبادله فرهنگی است.

صالحی ابراز امیدواری کرد تاثیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران زمینه ساز حرکت چندضلعی از نظر فرهنگی باشد و در نهایت به اقتصاد نشر کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین محیط نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را فضای مناسبی برای خانواده‌‌ها دانست و حضور خانوادگی در این نمایشگاه کتاب را بهترین  فرصت برای کاهش گسست فرهنگی بین نسل‌‌های مختلف درون خانواده‌‌ها عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تاثیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مطالعه در نسل آینده را یک بحث جدی دانست و از آن به عنوان مسیر سلامت فرهنگی یاد کرد.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "خواندن توانستن است" تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.