به گزارش هنرآنلاین نقل از ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در این دیدار که به مناسبت ضیافت شام با میزبانی سفارت جمهوری خلق چین ترتیب داده شده بود معاون دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین ضمن ابراز خرسندی از حضور چین به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهارداشت: استقبال از افتتاح غرفه‌ چین برایم شگفت‌آور بود و این استقبال نشان‌دهنده‌ اهمیت گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور است و امیدوارم این حضور بستر مناسبی را برای این هدف فراهم آورد.

قادر آشنا نیز در این مراسم گفت: ایران و چین سابقه‌ تمدنی بالایی دارند که از گذشته با جاده‌ ابریشم آغاز شده است و باید مجدد آن را احیا کنیم.

قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه‌ این دیدار پیشنهاد گسترش ارتباطات فرهنگی بین دو کشور را مطرح کرد و افزود: چاپ آثار برگزیده‌ کتاب سال ایران و چین و فراهم آوردن شرایط مناسب برای ارتباط بین نویسندگان، ناشران و تصویرگران دو کشور می‌تواند بر گسترش مبادلات فرهنگی بین دو کشور تاثیرگذار باشد.

در این دیدار همچنین نحوه‌ حضور در نمایشگاه‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست مقرر شد تا زمینه‌های لازم برای انتشار آثار برگزیده کتاب سال ایران و چین پی‌گیری شود. 

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "خواندن توانستن است" تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.