به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مدیر پروژه‌ باغ کتاب دانشگاه یزد در نشست بررسی طرح باغ کتاب دانشگاهی کشور و معرفی کتابخانه‌ گردشگری یزد، گفت: شهرها در روند توسعه‌ خود نیاز به برندسازی دارند و اقداماتی از قبیل پایتخت کتاب ایران بودن برای نیل به این هدف حایز اهمیت است.

محسن رفیعیان با اشاره به نقش موثر اجرای موفق طرح کتابخانه‌ گردشگری یزد، آن را در ثبت جهانی یزد تاثیرگذار دانست و اظهارداشت: پروژه‌ باغ کتاب یزد نیز همسو با هدف طراحی و اجرا خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت موضوع در میزان موفقیت پروژه‌‌های شهرسازی، گفت: کتاب در باغ کتاب نقش تم در گردهمایی‌‌ها را دارد. تفاوت باغ کتاب یزد در برخورد بومی با ایده است.

مدیر گروه شهرسازی دانشگاه یزد همچنین بازآفرینی مبتنی بر فرهنگ را از ابعاد قابل توجه سیاست‌گذاری شهرسازی‌‌ها و توسعه‌ی شهری عنوان کرد.

رفیعیان در تصریح کمی و کیفی پروژه‌ باغ کتاب یزد، گفت: کل فضای پروژه بالغ بر 43هزار مترمربع است که 14300 متر آن در اراضی دانشگاه یزد قرار گرفته و 12700 مترمربع حجم عمرانی پروژه به صورت ساختمانی خواهد بود.

او ابراز امیدواری کرد تا انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، روند تصویب و تخصیص بودجه برای احداث و تجهیز کتاب یزد را تصریح بخشد.

مدیر پروژه‌ باغ کتاب یزد افزود: تلاش داریم بازار کتاب و چند رخداد فرهنگی مرتبط را تا پایان سال 98 در مجموعه‌ی باغ کتاب یزد راه‌اندازی کنیم.

سی ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "خواندن، توانستن است" تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.