به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، داریوش رضوانی با اشاره به بررسی پرونده‌های گزارش شده، گفت: در نخستین جلسه کمیته بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران 117 گزارش از بخش ناشران داخلی مورد بررسی قرار گرفت. خوش‌بختانه اکثریت پرونده‌ها با دادن تذکر شفاهی، گفت‌وگو با غرفه‌داران حل و فصل شدند و غرفه داران متعهد شدند از تکرار اقدامات یاد شده خودداری کنند.

او ادامه داد: همچنین برای هشت رای نیز صادر شد. دو رای به تعطیلی یک روزه غرفه و شش رای دیگر به تذکر کتبی، اخذ تعهد با شرط عدم تکرار و در صورت تکرار منع از حضور در نمایشگاه سال آینده منجر شد.

رضوانی اعلام کرد: در این جلسه مقرر شد چنانچه ناشران و غرفه‌دارانی تخلفی را مرتکب شده و از کم و کیف آن مطلع نبوده و یا دلیل توجیهی داشتند، همراه با مسئول بخش تخصصی در جلسه هیات حضور یافته و دفاعیات خود را جهت تصمیم‌گیری های نهایی اعلام کنند.

رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران داخلی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: اکثریت پرونده‌های مطرح شده به بخش کودک و نوجوان اختصاص داشت که به عرضه محصولات فرهنگی غیر کتاب و ارایه کتاب‌های غیر در نمایشگاه مربوط می‌شد.

او اضافه کرد: خوش‌بختانه به دلیل پافشاری هیات بر آرای صادر شده در سال گذشته، تا به امروز (سومین روز نمایشگاه کتاب) هیچ گزارشی از سواستفاده از بن کارت‌های خرید کتاب ارایه نشده است.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "خواندن توانستن است" تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.