به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی ‌و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نشست "نقش و جایگاه مولوی با نگاهی به آثار بدیع‌الزمان فروزانفر" در سالن جلال آل احمد نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد. در این نشست محسن مصباح، غلامحسین مراقبی و دکتراعلا ستوده از اعضای هیات امنای بنیاد فروزانفر حضور داشتند.

ستوده در این نشست با اشاره به عمق شیفتگی بدیع‌الزمان فروزانفر نسبت به آثار مولانا و شمس، گفت: خوشحالیم که با تلاش‌‌های صورت گرفته و حمایت دوستداران فرهنگ و ادب کشورمان شاهد احداث کتابخانه‌ی موزه و پژوهشگاه در زادگاه این شاعر و ادیب سرشناس و معاصر باشیم.

او افزود: تصحیح و تجدید چاپ آثار بدیع‌الزمان فروزانفر و برگزاری جایزه‌ی ادبی فروزانفر از جمله اقداماتی است که برای معرفی و حفاظت از آثار این نویسنده بزرگ کشورمان صورت گرفته است.

ستوده پی‌گیری و جدیت در تحقق شناخته شدن بشرویه به عنوان زادگاه بدیع‌الزمان فروزانفر خبر داد و تاکید کرد: در صورت تحقق این شعار گام موثری بر معرفی فرهنگ و ادب فارسی به جهان برداشته‌ایم.

محسن مصباح نیز در این نشست ضمن برشمردن نشانه‌‌های عشق عرفانی مولانا به شمس و انعکاس آن در آثارش، گفت: مولانا اعتنای زیادی به تخلص نداشت ولی ابیاتی زیادی از او در دیوان او به واژه‌ی شمس ختم می‌‌شود.

ستوده از برگزاری نشست قونیه تا بشرویه با محوریت بررسی آثار بدیع‌الزمان فروزانفر در زادگاه این ادیب سرشناس معاصر خبر داد و افزود: شیفتگی فروزانفر به مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و تلاش 40ساله‌اش در تحقیق پیرامون آثار و اندیشه مولانا، او را از هم‌عصران خود سرآمد کرده است.

به گفته‌ او، قصص و تمثیلات مثنوی، احادیث مثنوی، تصحیح دیوان کبیر (کلیات شمس)، شرح مثنوی شریف و فیه مافیه از جمله آثار قابل توجه بدیع‌الزمان فروزانفر و نتایج 40 سال تحقیق و پژوهش در آثار مولانا است.

غلامحسین مراقبی سخنگوی هیات امنای بنیاد فروزانفر نیز در این نشست از تاسیس و احداث کتابخانه، موزه و پژوهشگاه مولانا در بشرویه خبر داد.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "خواندن توانستن است" تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.