به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، سیدمحمد طباطبایی‌حسینی مدیر کمیته روابط عمومی نمایشگاه از تغییر مکان برگزاری مراسم افتتاحیه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه در ضلع جنوبی مصلی و در مجموعه چهل‌سرا برگزار خواهد شد.

او افزود: با تاکید رئیس جمهور محترم، محل برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران تغییر کرد و به ضلع جنوبی مصلی منتقل شد. زمان برگزاری مراسم افتتاحیه تغییر پیدا نکرده و ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه 3 اردیبهشت ماه این مراسم‌  با حضور دکترحسن روحانی در مجموعه چهل‌سرا واقع در ضلع جنوبی مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

اعضای هیات تجدید نظر تخلفات نمایشگاه کتاب تهران منصوب شدند

بر اساس احکام صادره از سوی محسن جوادی معاون امور فرهنگی و رئیس سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نادر قدیانی، حامد سهرابی، احمد کمالی‌نژاد، محمدکاظم شمس، هومان حسن‌پور و علیرضا سبحانی‌نسب به عنوان "اعضای هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران، کمیته‌ها و کارکنان سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران" منصوب شدند.

در متن احکام هر یک از اعضا آمده است:

"نظر به سوابق و تجربه ارزشمند فرهنگی و صنفی جنابعالی، به منظور رسیدگی به اعتراضات آرای صادره در هیات بدوی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به موجب این ابلاغ، به عنوان عضو هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات ناشران، کمیته‌ها و کارکنان سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود ضمن سرلوحه قرار دادن قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه و با تلاش همه‌ جانبه با قاطعیت و رعایت عدالت و انصاف در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی کوشا باشید."

پیش از این نیز در حکمی جداگانه نیکنام حسینی‌پور به عنوان "رئیس هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ناشران، کمیته‌ها و کارکنان سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران" منصوب شده بود.

 

برگزاری بیش از 60 برنامه و نشست فرهنگی در بخش آموزشی نمایشگاه کتاب

امین آصفی با اشاره به پیش‌بینی نشست‌های علمی فرهنگی در بخش آموزشی و دعوت از نهادها و سازمان‌ها برای برگزاری نشست در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، گفت:‌ پیشنهاد برگزاری 70 برنامه به دبیرخانه ارسال شد که شامل طرح‌هایی از ناشران همه حوزه‌ها و سازمان‌ها و ادارات بود.

آصفی با اشاره به تنوع برنامه‌ها در این بخش،‌ توضیح داد: موضوع نشست‌ها متفاوت است و 20 درصد شامل رونمایی و جشن امضای کتاب می‌شود. همچنین برنامه‌های دیگر شامل کارگاه آموزشی، رونمایی از پدیده‌های استارت‌آپ‌های فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است.

او افزود: برگزاری جلسات نقد و بررسی با همکاری سایر انجمن‌ها و بخش‌های آموزشی کودک، دانشگاهی و ناشران انقلاب اسلامی را نیز می‌توان از دیگر برنامه‌های این بخش هم‌زمان با نمایشگاه کتاب تهران دانست.

آصفی همچنین به نشست اهالی نشر هم اشاره کرد و یادآور شد: این نشست با حضور ناشران، موزعان و توزیع‌کنندگان کتاب،‌ همچنین کتاب‌فروشان با هدف تبادل نظر و بررسی دیدگاه‌های دست‌اندرکاران حوزه نشر برگزار خواهد شد.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "خواندن توانستن است" از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.