به‌گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، روابط عمومی انتشارات جمهوری، رمان "دورهمی" نوشته آن انرایت نویسنده‌ شهیر ایرلندی را با ترجمه‌ مینا صفار، در سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب رونمایی می‌کند.

آن ترزا انرایت که در ایران با نام آن انرایت شناخته شده است نویسنده‌ای ایرلندی‌ست و "دورهمی" چهارمین رمان او محسوب می‌شود که سال ۲۰۰۷ برنده‌ جایزه‌ من‌بوکر شده. از دیگر جوایزی که انرایت موفق به دریافت آن‌ها شده، می‌توان به جایزه‌ رونی برای ادبیات ایرلند، سال 1991، جایزه‌ اِنکور، سال 2001 و بهترین رمان ایرلندی سال 2008 اشاره کرد.

"دورهمی" ماجرای سفر درونی ورونیکا، راوی داستان است که به‌دنبال استخراج معانی از رویدادهایی که در گذشته و حال در ایرلند و انگلستان اتفاق افتاده‌اند و می‌افتند، داستانش را روایت می‌کند. زمان روایت، ورونیکا 39 ساله است و از طریق کنکاش در گذشته‌ی خانواده‌ی خود می‌کوشد تا ریشه‌ حادثه‌‌ای که برای او اتفاق افتاده پیدا کند. او حقایق تکان‌دهنده‌ای درباره‌ سایر اعضای خانواده، آشکار می‌کند و قصد دارد آن‌ها را با نزدیکانش مطرح کند.

شمارگان این کتاب 295 صفحه‌ای 1000 نسخه و قیمت پشت جلد آن 35هزار تومان درج شده است.

 

رونمایی کتاب شقایق جعفری‌جوزانی

با حضور چهره‌های سینمایی، تلویزیونی و ادبی؛ کتاب "رمان نانوشته" نوشته شقایق جعفری‌جوزانی در کافه کاریز واقع در باغ شاعران تهران رونمایی شد.

این کتاب نوشته شقایق جعفری‌جوزانی است که توسط انتشارات نیماژ در دسترس علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار ‌گرفته است.

این اثر با حضور چهره‌هایی چون مسعود جعفری‌جوزانی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، فتح‌الله جعفری‌جوزانی مترجم آثار سینمایی، تهیه‌کننده و بازیگر سینمای ایران، مسعود فروتن مجری و کارگردان تلویزیون، دکترعبدالکریم یونسی محقق و پژوهشگر تاریخی و سینمایی، سمیرا حسینی بازیگر، سحر سروری، سعید آرمند، السا فیروزآذر بازیگر، عاطفه فلاحی، حامد جعفری‌‌کیا، احسان میراب‌زاده، بهروز سنجابی، امیرسام صدری، صابر تتارچه، سامان آفریدند و منوچهر مرزبان در کافه کاریز واقع در باغ شاعران تهران رونمایی شد.

در بخشی از مراسم، چند متن کوتاه از کتاب "رمان نانوشته" توسط شقایق جعفری‌جوزانی قرائت شد و در ادامه، مراسم جشن امضای کتاب برگزار شد.

این کتاب از روزهای 4 تا 14 اردیبهشت ماه جاری در سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز عرضه و در دسترس عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار خواهد گرفت.