به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، محمودرضا بهمن‌پور مدیر نشرنظر توضیح داد: محمود جوادی‌پور یکی از مهم‌ترین هنرمندان معاصر ایران ایران است که  مسیرهای متنوعی را در هنر دوران خود طی کرد و موفق شد راه هم نسلان خود را هموار کند. کارهای نخستین او در گرافیک موجب شد تا طراحان گرافیک هم زمان و پس از او، تجربه‌های تازه‌ای را به کمال برسانند. او بر روی رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی معاصر ایران تاثیر بسزایی گذاشته است و بسیاری از هنرمندان امروز ایران، وامدار او به شمار می‌روند.

او افزود: هم‌زمان با انتشار کتاب "ستایش روز"، نمایشگاهی با همین عنوان از آثار محمود جوادی‌پور در گالری ممیز برپا شده است و در مراسم رونمایی این کتاب که ساعت 18 روز جمعه 30 فروردین ماه در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، مهدی حسینی، قباد شیوا، سیامک دل‌زنده، محمودرضا بهمن‌پور و نیوشا جوادی‌پور سخن خواهند گفت.

مدیر نشرنظر درباره کتاب "ستایش روز"، گفت: این اثر دربرگیرنده گزیده‌ای از آثار محمود جوادی‌پور به همراه مقالاتی از نیوشا جوادی‌پور، روبین پاکباز، سیامک دل‌زنده و محمودرضا بهمن‌پور است. توکا ملکی نیز براساس پژوهش‌ها و اسنادی که خانواده جوادی‌پور در اختیارش گذاشته‌اند، سال‌شمار زندگی محمود جوادی‌پور را نوشته‌اند. همچنین در این کتاب مجموعه‌ای از اسناد و تصاویر موجود از محمود جوادی‌پور منتشر شده است. تلاش کرده‌ایم با انتشار این کتاب که کامل‌ترین اثر درباره این هنرمند مدرنیست ایرانی است، گوشه‌ای از فعالیت‌های هنری محمود جوادی‌پور را به نمایش بگذاریم.

کتاب "ستایش روز" دو زبانه (فارسی و انگلیسی) در قطع رحلی در450 صفحه گلاسه در شمارگان 1200 نسخه و با قیمت470 هزار تومان از سوی نشر نظر منتشر شده است.

 

نهمین نشست "سه سرزمین یک زبان" برگزار می‌شود

نهمین نشست "سه‌ سرزمین، یک زبان" با حضور کریستوفر کلوبله از آلمان، روبرت پروسر از اتریش و رافائل اوروایدر از سوئیس در روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

شهر کتاب با همکاری رایزنی‌های فرهنگی این سه کشور از سال ۱۳۹۰ در اردیبهشت هر سال و به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، میزبان سه شاعر و نویسنده‌ از آلمان، اتریش و سوئیس بوده که علاوه بر داستان‌خوانی به تعامل با نویسندگان، شاعران و علاقه‌مندان ایرانی می‌پردازند.

کریستوفر کلوبله، در سال ۱۹۸۲ در مونیخ متولد شد. تحصیلات دانشگاهی خود را در موسسه‌ لایپزیگ ادامه داد. او از سال ۲۰۰۴ به بعد، جوایز و بورسیه‌های گوناگونی را به دست آورد. کلوبله نخستین رمان خود با نام "در میان تکروها" را در سال ۲۰۰۸ منتشر کرد. پس از آن در سال ۲۰۰۹ مجموعه داستان "وقتی در می‌زنند" و در سال ۲۰۱۲ رمان "معمولا همه چیز خیلی سریع" از او منتشر شد. رمان "خاندان جاودان زالس" او به قلم مهشید میرمعزی به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

روبرت پروسردر سال ۱۹۸۳ در آلپاخ  واقع در استان تیرول به دنیا آمد. تحصیلات خود را در رشته ادبیات تطبیقی و مردم‌شناسی فرهنگی و اجتماعی به پایان رساند. او مدتی در کشورهای آسیایی و انگلستان زندگی کرد. پروسر موسسه‌‌ای را برای حمایت از شاعران جوان بین‌المللی تاسیس کرد. در سال ۲۰۱۷ رمانی به نام "فانتوم" چاپ کرد که در همان سال نامزد جایزه "کتاب آلمان" شد. در سپتامبر ۲۰۱۹ رمان او به نام "گِماحبیبی" منتشر شد که برنده بورسیه اتریشی "پروژه‌های ادبی" سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ شد. او تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

رافائل اوروایدر نوامبر 1974 در برن متولد شد. او نویسنده و موسیقی‌دان است. ادبیات آلمان و فلسفه را در دانشگاه فریبورگ خوانده است. وی موسیقی متن نمایش‌نامه‌های بسیاری را نوشته است و در دو نمایش‌نامه همکاری کرده است. اولین جلد اشعارش در سال ۲۰۰۰ با عنوان "نور در منلو پارک"منتشر شده است. او علاوه بر نویسندگی به کار ترجمه نیز مشغول و تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

این نشست با حضور نویسندگان و شاعران ایرانی برگزار می‌شود و پس از داستان‌خوانی نویسندگان آلمانی‌زبان، درباره‌ی وضعیت ادبیات معاصر در این سه کشور بحث و گفت‌وگو می‌شود.

 

تازه‌ترین اثر داستانی محمود دولت‌آبادی در نمایشگاه کتاب

تازه‌ترین اثر داستانی محمود دولت‌آبادی با نام "بیرون در" منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

در بخشی از این رمان که از سوی نشر چشمه منتشر می‌شود می‌خوانیم: "... اما چه مدتی از زمان لازم است تا متوجه بشوی سرانجام نشانه‌ای از حیات در خلوت مکان جاری خواهد شد یا نخواهد شد؟ چنین لحظاتی زمان نمی‌ایستد، کند می‌شود. شاید به طول سالیان باشد، چه می‌دانی! شاید به همان میزان زمان می‌برد تا لنگه‌ی در ساختمان گشوده شود و آن یکی لنگه‌اش هم - و سپس انسانی به ریخت تنه‌ی پیرشده‌ی یک درخت گلابی، خشکیده و ساکت از  ورودی بیرون بیاید با یک تکه آهن - میلگرد زنگ‌زده به جای عصا - و یک روز تمام طول بکشد تا همان سه-چهار قدم را بردارد و بیاید روی یکی از آن مبل‌ها به دشواری نشسته شود، تکه‌میلگرد را تکیه بدهد به دیوار، کف دستش را بکشد روی پیشانی و پایین بیاورد، بعد از آن دست را سایبان چشم‌ها کند مگر بتواند به جایی نگاه بیندازد، انگار به سرابی در دوردست‌ها."

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.