به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، احد رضایی با اشاره به ورود تمامی محموله‌های کتاب به گمرک تهران، گفت: ناشرانی از کشورهای انگلستان، لبنان، سوریه، مصر، تونس، پاکستان، قطر، عراق و ترکیه به طور مستقیم در نمایشگاه حضور دارند.

او ادامه داد: همچنین نمایندگانی از ناشران کشورهای آمریکا، آلمان، هند، ترکیه، هلند، بلژیک، سنگاپور، ایتالیا، روسیه، کانادا، کره جنوبی و ژاپن حضور خواهند داشت.

رضایی با اشاره به متراژ و تعداد کتاب‌های ناشران خارجی شرکت کننده در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: در بخش کتاب‌های لاتین متراژ غرفه‌ها دو هزار متر مربع است که 104 هزار عنوان کتاب عرضه می‌شود که از این میان 41 هزار عنوان در بخش تازه‌های کتاب و 63 هزار عنوان نیز در بخش آزاد خواهد بود.

مدیر کمیته ناشران خارجی سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: 1300 متر مربع نیز به ناشران عرب اختصاص پیدا کرده است که 33 هزار عنوان کتاب را عرضه می‌کنند.

 

امکان استقرار بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب در زائرسرای حرم امام (ره)

مهدی اسماعیلی‌راد با اشاره به امکان اسکان دانشجویان و ناشران شهرستانی در زائرسرای حرم مطهر امام خمینی(ره)، گفت: با توجه به این که در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب بازدیدکنندگان و ناشرانی از استان‌های کشور در تهران حضور پیدا می‌کنند، هماهنگی‌های لازم با زائر سرای حرم مطهر امام خمینی (ره) برای اقامت آن‌ها انجام شده است.

او ادامه داد: زائر سرای حرم مطهر امام خمینی(ره) روزانه پذیرش 1000 نفر را دارد و صبحانه رایگان در اختیار بازدیدکنندگان و ناشران شهرستانی قرار خواهد داد. علاقه‌مندان برای استفاده از این ظرفیت در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران می‎توانند به بخش رفاهی نمایشگاه کتاب تهران مراجعه کنند.

اسماعیلی‌راد با اشاره به دیگر خدمات رفاهی در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران توضیح داد: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان تاکسیرانی تعداد 40 ون به جابجایی بازدیدکنندگان در محل نمایشگاه خواهند پرداخت. همچنین تعدادی شاتل برقی نیز در نمایشگاه به ارایه خدمات خواهند پرداخت.

معاون اجرایی افزود: همچنین قرار است تعدادی کانکس مادر و کودک در نمایشگاه مستقر شوند تا به ارایه خدمات به مادران و اطفال بپردازند.

 

اعلام زمان برگزاری نشست‌های خبری نمایشگاه کتاب تهران

سیدمحمد طباطبایی‌حسینی مدیر روابط عمومی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به برنامه‌های خبری پیش از آغاز سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نشست خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور دکترمحسن جوادی معاون امور فرهنگی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران ساعت 10 صبح  روز چهارشنبه 28 فروردین ماه در سالن زنده‌یاد علی عاشوری واقع در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین بازدید خبرنگاران از محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نیز به روال هر ساله انجام خواهد شد و زمان این بازدید ساعت 10 صبح روز شنبه31 فروردین ماه خواهد بود که در مصلی امام خمینی(ره) انجام خواهد شد. در این بازدید مهدی اسماعیلی‌راد معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران، حضور دارد و به ارایه توضیحات خواهد پرداخت.

طباطبایی درباره برگزاری نشست خبری کشور چین به عنوان میهمان ویژه سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز گفت: این نشست با حضور ژائو هییون معاون مدیرکل دفتر تبلیغات صادرات و واردات کمیته مرکزی جمهوری خلق چین، لین لیینگ معاون مدیرکل شرکت صادرات و واردات ملی نشر چین، قادر آشنا قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران و ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی در روز دوشنبه ۲ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح در سالن زنده یاد عاشوری در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار "خواندن توانستن است" از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.