به‌ گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نشر نیماژ، کتاب‌های "آواز پر جبرئیل"، "رود راوی"، "ملکان عذاب"، "اسفار کاتبان" و "حاشیه‌ای بر مبانی داستان"، آثاری هستند که پیش‌تر توسط ناشران دیگری منتشر شده و مورد استقبال علاقه‌مندان داستان و همچنین منتقدان ادبی قرار گرفته بود، به‌ نشر نیماژ سپرده شده و قرار است چاپ جدید این کتاب‌ها با ویراست و طرح جلد جدید در نمایشگاه کتاب امسال به مخاطبان عرضه شود.

"آواز پر جبرئیل بعد از هاویه"، "دیوان سومنات" و "کتاب ویران"، چهارمین مجموعه‌داستان ابوتراب خسروی محسوب می‌شود که این نویسنده در آن به بازآفرینی ادبی مدرن قصه‌های تمثیلی شیخ اشراق (شیخ شهاب‌الدین سهروردی) پرداخته است.

اسفار کاتبان عنوان رمان دیگری‌ست از ابوتراب خسروی که نخستین بار سال ۱۳۷۹ منتشر شد. این کتاب سال ۱۳۸۰ به‌عنوان بهترین رمان سال ۷۹ برگزیده شد و جایزه‌ مهرگان ادب به آن تعلق گرفت.

داستان از آشنایی اقلیما دانشجوی یهودی و همکلاسی دانشگاهش سعید که مسلمان است، برای انجام یک تحقیق مشترک، آغاز می‌شود. موضوع تحقیق نقش قدیسان در ساخت جوامع است که با نقطه‌ آغاز جداگانه از طرف دو شخصیت داستان دنبال شده و به یک نقطه مشترک می‌رسد. این نقطه، محل اشتراک دو روایت دیگر علاوه بر روایت دو قدیس نیز هست؛ داستان زندگی پدر راوی (سعید) در نقش کاتب مجدد یک روایت قدیمی و داستان عشق تازه اقلیما و سعید. این رابطه خشم متعصبین یهودی را برمی‌انگیزد.

رود راوی یکی از مهم‌ترین رمان‌های خسروی‌ست که سال 1383 که به‌عنوان رمان برگزیده‌ جایزه‌ هوشنگ گلشیری انتخاب شد. رود راوی در فضایی غریب و سوررئالیستی می‌گذرد؛ فرزند یکی از رهبران فرق مذهبی غیررسمی برای تحصیل پزشکی به شهر لاهور می‌رود تا بتواند در آینده به سایر اعضای فرقه خدمت برساند. اما او که خود راوی قصه نیز هست به جای تحصیل به فرقه‌ مخالف فرقه‌ خود می‌پیوندد. سپس به شهر خود رونیز برمی‌گردد و در آنجا رهبر فرقه، وی را مامور به نگارش تاریخ فرقه می‌کند.

 "ملکان عذاب" دیگر کتاب خسروی‌ست که به‌عنوان رمان برگزیده‌ سال 1393 جایزه‌ جلال آل احمد انتخاب شد. این نویسنده در "ملکان عذاب" سه داستان را که توالی زمانی دارند به صورت غیرخطی روایت می‌کند که داستان اول روایت زندگی شیخ احمد سفلی است، داستان دوم مربوط به زکریاشرف پسر شیخ احمد و داستان سوم نیز روایت زندگی شمس شرف پسر زکریا است.

 کتاب "حاشیه‌ای بر مبانی داستان" هم شامل مقالاتی درباره نظریه‌های داستان می‌شود که خسروی در این کتاب مطرح کرده و موضع خود را نسبت به آن‌ها با مخاطب در میان می‌گذارد. پیش از این کتاب دیگری در همین زمینه با عنوان "حاشیه‌ای بر داستان" از سوی نشر نیماژ منتشر شده بود.

چهار کتاب نخست در تیراژ 2000 نسخه و "حاشیه‌ای بر مبانی داستان" در شمارگان 1000 نسخه منتشر می‌شوند.