سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، سلمان امین نویسنده این کتاب، به هنرآنلاین گفت: در رمان "کاکاکرمکی، پسری که پدرش درآمد" به ابعادی از جنگ پرداختم که از کودکی آزارم می‌داد. از پشت جبهه؛ نه آن پشت‌ جبهه‌ معروف، نه، خیلی پشت‌تر، جایی در تهران. چیزهایی نوشتم از مسایل انسانی و تاثیرات کم‌تر دیده‌شده جنگ. از زخم عمیق جدایی و شهادت تا خشونتی که در خلال جنگ در میان انسان‌ها نهادینه می‌شود.

او با بیان این که در زمان جنگ و بمباران سه ساله بودم، افزود: شب‌های بمباران را به‌وضوح به یاد دارم. آن موشک‌ها برای کودکی‌های من زیادی بزرگ بود.

به گفته امین، این کتاب، داستان یک انسان بی‌ریخت و یک بی‌ریختی انسانی است.

او در پاسخ به سوالی درباره مدت‌زمان نگارش اثر و این‌ که ایده‌ این رمان چه‌طور به وجود آمد، توضیح داد: حدود یک سال مشغول نوشتن رمان بودم، سبک نگارش نویسنده‌ها با هم متفاوت است. حتی گاهی سبک خودم در مقایسه با خودم فرق دارد. شروع می‌کنی به نوشتن و نمی‌دانی حس نوشتن از کجا آغاز شد. هر نویسنده‌ای یک جوری می‌نویسد‌ برخی تندنویس و بعضی‌ها کندنویس هستند. من سوژه را در ذهن می‌پرورانم و ممکن است این اتفاق پروسه‌ای چند ساله داشته باشد. اما خود نوشتن برای من معمولا زمان کوتاهی می‌برد، عمده‌ زمان برای اندیشگی و فکر کردن صرف می‌شود. نویسندگی مشاهده، زیست و تخیل است و این سه عامل یک اثر ادبی را به وجود می‌آورد.

امین افزود: هر نویسنده‌ای در وجود خودش چیزی دارد که به قهرمانان داستان قرض می‌دهد اما قهرمانان داستان از یک جایی رها می‌شوند و سرنوشت خود را به دست می‌گیرند گاهی به نویسنده هم رکب می‌زنند و سرنوشت خود را پیشنهاد می‌دهند.

امین در رمان "کاکاکرمکی، پسری که پدرش درآمد" که با جملات کوتاه و قلمی جاندار به نگارش درآمده داستان کودکی را روایت کرده که با نقص جدی مادرزادی به دنیا آمده و فرزند ششم خانواده‌ای است که پنج دختر قبل از او به دنیا آمدند. این بچه برای برآوردن آرزوی پدری پدرسالار که سال‌ها در آرزوی فرزند پسر، می‌سوخته در سال 1360 اوایل جنگ پا به دنیا گذاشته است. این خانواده که اهل خرمشهر هستند به تهران می‌آیند و اتفافاتی پیش روی آن‌هاست.

کتاب "کاکاکرمکی، پسری که پدرش درآمد" نوشته سلمان امین در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 33هزار تومان توسط نشر چشمه روانه بازار کتاب شده است.

photo_2019-03-03_15-33-40