سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، ندا کاووسی‌فر نویسنده، با این توضیح که دو سال چاپ رمان "پیراهن بی‌درز مریم" ممنوع بود به هنرآنلاین گفت: یک سال نوشتن این رمان طول کشید و سال 1395 تمام شد. سه سال پروسه انتشار آن طول کشید و چهار بار چاپ آن را ممنوع اعلام کردند اما سال 1397 مجوز گرفت.  

او با این توضیح که رمان "پیراهن بی‌درز مریم" با اصلاحاتی در حد کلمه به چاپ رسیده، افزود: حذفیات در حد کلمه است و در کلیات سانسوری صورت نگرفته است. برایم مهم بود درباره کاراکترهای که نوشتم در کل به واقعیت تاریخی وفادار بمانم.

کاووسی‌فر با بیان این که رمان در دو فضای متفاوت روایت می‌شود، ادامه داد: داستان فلش‌بک است و زمان‌های تاریخی بسیار متفاوتی دارد بنابراین طرح خیلی سرراستی ندارد. یک فضا در گذشته و یکی در حال می‌گذرد و در دو شرایط تاریخی کاملا مختلف روایت می‌شود. دو روایت موازی از دو زن و دو نسل متفاوت، یکی از آن‌ها شرایط سیاسی و اجتماعی خیلی خاصی را تجربه کرده است و دیگری مربوط به نسل امروز است که او نیز به نوعی این شرایط را نه درباره خودش بلکه در ارتباط با اطرافیان تجربه کرده است. زندگی این دو نفر با این که به شکل موازی پیش می‌رود ولی در جایی با همدیگر برخورد می‌کند و متقاطع می‌شود.

او اضافه کرد: رمان تا حدودی در ژانر معمایی است و مقداری فضای گوتیک دارد ولی سعی کردم این فضای گوتیک را ایرانیزه کنم.  

کاووسی‌فر مجموعه داستانی را شامل هشت داستان کوتاه در سال 1385 نوشته ولی هنوز به چاپ نرسانده. هشت داستان این مجموعه در دهه 60 اتفاق می‌افتد. او این روزها مشغول نوشتن رمانی اجتماعی و عاشقانه است.

ندا کاووسی‌فر در کارنامه‌ کاری خود رمان نوجوان "سه‌ترکه بر دوچرخه، من، میمون و پدر" را دارد که برنده‌ جایزه گام اول شده و همچنین مجموعه‌ داستان "خواب با چشمان باز" که در سال 1388 جایزه هفت‌اقلیم را از آن خود کرده است.

کتاب "پیراهن بی‌درز مریم" نوشته ندا کاووسی‌فر در شمارگان 500 نسخه و با قیمت 20 هزار تومان توسط نشر نیماژ به چاپ رسیده است.

photo_2019-03-03_15-33-45