سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، لیلا میربابایی نویسنده این دو اثر، به هنرآنلاین توضیح داد: بین هر دو نمایشنامه "جزر و مد" و "نیمه‌شب 00:00" وجه اشتراکی وجود دارد و آن بحث موقعیت بحران‌های اقتصادی و فقر مالی در بین خانواده‌هاست و مشکلاتی که برایشان پیش می‌آید.  

او افزود: در موقعیت بحرانی که دو خانواده این نمایشنامه‌ها گرفتار آن می‌شوند دست به کارهای عجیب و غریب می‌زنند. اما نکته مهم این است که در برهه خاصی که نیاز مالی دارند دست به این کارهای عجیب می‌زنند و لزوما افراد بدی نیستند.

به گفته میربابایی، نمایشنامه "جزر و مد" درباره خانواده‌ای است که دچار بحران مالی می‌شوند و سعی دارند راه‌حل‌های مختلفی را امتحان کنند تا از بحران خارج شوند. ولی به دلیل تفاوت دیدگاه که بین نسل جوان و نگاهی که بین پدر و مادر خانواده وجود دارد. این تفاوت دیدگاه‌ها باعث می‌شود کشمکشی بین آن‌ها اتفاق بی‌افتد و در نهایت منجر به فاجعه شود.

او درباره موضوع نمایشنامه "نیمه‌شب 00:00" نیز توضیح داد: قصه زوجی است که دوست دارند بچه‌دار شوند و به دلیل هزینه‌ها تصمیم می‌گیرند وام بگیرند. کشمکش و تلاش آن‌ها برای گرفتن وام و شکست خوردن در این راه درام را شکل می‌دهد.

لیلا میربابایی متولد 1361، کارشناس ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره تهران و کارشناس سینما از جهاددانشگاهی دانشگاه تهران واحد کرج است.

کتاب "جزر و مد" و یک نمایشنامه دیگر نوشته لیلا میربابایی در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 12هزار و پانصدتومان توسط انتشارات نمایش منتشر شده است.

WhatsApp Image 2019-03-04 at 4.06.49 PM (2)