به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، این نظرسنجی از اهل‌قلم و دست‌اندرکاران نشرچشمه درباره‌ آثار منتشرشده‌ این نشر در سال 1396 در پنج بخش مطالعات سینمایی، رمان فارسی، مجموعه‌داستان فارسی، رمان و داستان ترجمه و شعر فارسی به عمل آمده است.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی طی مدت زمان معینی به کتاب‌هایی که از فهرست فوق مطالعه کرده بودند،‌ امتیاز دادند و لازم به ذکر است که آثار خود رای‌دهندگان در این نظرسنجی منظور نشده است.

بررسی این امتیازات پایان پذیرفته و نتایج آن هم‌زمان با افتتاحیه کتابفروشی نشرچشمه‌ کارگر در 17 اسفندماه سال جاری اعلام و از پدیدآورندگان این آثار تقدیر خواهد شد.

سال قبل این نظرسنجی در سه بخش داستان غیرفارسی، مجموعه داستان فارسی و رمان فارسی به عمل آمد و پس از جمع‌آوری آرا به دست آمده در هر بخش، "بیست زخم کاری" نوشته‌ محمود حسینی‌زاد در  بخش رمان فارسی، "همین امشب برگردیم" نوشته‌ پیمان اسماعیلی در ‌بخش مجموعه داستان فارسی و "رفتیم بیرون سیگار بکشیم هفده سال طول کشید" با ترجمه‌ آبتین گلکار برگزیده‌ بخش داستان غیرفارسی شدند.

مراسم افتتاحیه کتاب‌فروشی نشرچشمه‌ کارگر جمعه 17 اسفندماه از ساعت 15 تا 17 عصر برگزار خواهد شد.

 

معرفی نامزدهای بخش فیلمنامه نخستین جشنواره "ادبیات سلامت"

جلسه داوری بخش فیلمنامه کوتاه نخستین جشنواره "ادبیات سلامت" برگزار شد و در این جلسه هیات داوران هفت اثر را از میان 38 فیلمنامه راه‌یافته به مرحله داوری نهایی به‌عنوان نامزدهای این بخش معرفی کردند.

نامزدهای این بخش به شرح زیر است:

"این‌جا برف‌ها آب نمی‌شوند"، نوشته سعید نجاتی و فاطمه اشعری

"رضایت"، تهمینه بهرام‌علیان

"وضعیت اورژانسی"، نوشته مریم اسمی‌خانی و وحید حسن‌زاده

"مجذور بیست‌سالگی"، نوشته رقیه توکلی و فرشاد رضایی

"رهایی"، نوشته ندا اسدی

"ماهی"، نوشته فاطمه طوسی

"اسکوتوما" نوشته فرزاد احمدی

مجید برزگر، آرش رصافی و مهرنوش صمدی بخش فیلمنامه‌ کوتاه نخستین جشنواره "ادبیات سلامت" را داوری کردند.

موسسه آوای هنر سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف ترغیب نویسندگان به خلق آثار ادبی در حوزه سلامت نخستین جشنواره ادبیات سلامت را در سه بخش داستان کوتاه، فیلمنامه و نمایشنامه با موضوع سلامت برگزار کرده است. بهاالدین مرشدی دبیری و مسعود امینی‌تیرانی مدیر بخش فیلمنامه کوتاه این جایزه را برعهده دارند.

 

بزرگداشتی برای سیمین دانشور

هم‌زمان با سالروز درگذشت سیمین دانشور، مراسم بزرگداشتی برای این نویسنده با یادی از جلال‌ آل‌احمد برگزار می‌شود.

این مراسم با همکاری انجمن دوستداران سیمین و جلال از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز شنبه ۱۸ اسفندماه در باغ کتاب تهران به نشانی بزرگراه حقانی (غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی برپا می‌شود.

غلامرضا امامی، مجید بقایی(ماکان)، سیمین پناهی‌فرد، مجتبی‌ گلستانی و سیمین یاوری سخنرانان این مراسم هستند.

سیمین دانشور، داستان‌نویس و مترجم، متولد 8 اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۰۰ در شیراز بود که ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۰ در سن نودسالگی پس از طی یک دوره بیماری  درگذشت.