سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، احمد آرام نویسنده و مترجم، درباره آثار جدیدی که در دست چاپ و نشر دارد به هنرآنلاین گفت: مجموعه داستان "لطفا منو نکش سندول" متشکل از 5 داستان است و توسط نشر نیماژ منتشر خواهد شد. "دره‌های ماه زده"، "راگا"، "لطفا منو نکش سندول"، "خرده روایت‌های منطقه‌البروج" و "فانوس" عناوین داستان‌های این مجموعه هستند.

او تصریح کرد: در این داستان‌ها مثل همیشه دغدغه نشان دادن جنوبی را دارم که سرشار از تقلا آدم‌ها برای رسیدن به زندگی است. دریا در داستان‌ها خود شخصیتی است که تقدیر آدم‌ها را رقم می‌زند.

آرام همچنین از چاپ و انتشار دو نمایشنامه در نشر نیماژ خبر داد و اظهارداشت: مضمون "روایت دیر هنگام یک گلوله، به وقت عبور از مغز آلخاندرو گونزالس" به حواشی انقلاب مکزیک بر می‌گردد و زندگی یک شاعر انقلابی را به نمایش می‌گذارد. "این یارو آنتیگونه" نیز برگرفته از اسطوره آنتیگونه است سپس وارد زندگی معاصر می‌شود؛ با زندگی مهاجرانی که در نیویورک زندگی می‌کنند درهم می‌آمیزد و سرانجام نحسی خاندان آنتیگونه مهاجرین را گرفتار مشکلات عدیده می‌کند.

به گفته او، تجدید چاپ رمان "مرده‌ای که حالش خوب است"، مجموعه داستان "کسی ما را به شام دعوت نمی‌کند"، مجموعه داستان "آن‌ها چه کسانی بودند؟!" و مجموعه داستان "غریبه در بخار نمک" توسط نشر افق در نمایشگاه کتاب سال آینده ارائه می‌شوند.

آرام با این توضیح که مجموعه داستان "سگی در خانه یک آنارشیست دست دوم" حاوی 5 داستان کوتاه است که به تازگی توسط نشر پیدایش به چاپ رسیده، ادامه داد: "بنگ بنگ"، "سگی در خانه یک آنارشیست دست دوم"، "خارپشت"، "بزاق مار" و "دهان باز لولیتای چپ دست" عناوین داستان‌های این مجموعه هستند.

او اضافه‌کرد: فضای این مجموعه هم‌چون اغلب داستان‌هایم از تداخل واقعیت و رویا و دست‌یابی به ساختاری به سامان است تا از خلال رازها و جادوها، آدم‌ها از تیرگی بیرون بزنند و چهره واقعی خود را به نمایش بگذارند. به همین دلیل طنز سیاه پیرامون تمام داستان‌ها چنبر زده است.

آرام این روزها مشغول بازنویسی رمان جدیدش با عنوان موقت "سیرمه" است.

 احمد آرام متولد ۱۳۳۰، بوشهر، نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس، کارشناس‌ارشد ادبیات نمایشی، برنده لوح‌تقدیر از نخستین دوره جایزه ادبی یلدا (۱۳۸۰)، رتبه سوم در بخش داستان ‌کوتاه هفتمین دوره جایزه ادبی اصفهان (۱۳۸۸) و بهترین مجموعه ‌داستان در سومین دوره جشن فرهنگ فارس است.