سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، فاطمه ابطحی نویسنده و مترجم پیش‌کسوت، درباره آثاری که در دست چاپ و نشر دارد به هنرآنلاین گفت: نمایشنامه "لوبیای سحرآمیز" را در سال 1358 از داستان "جک و لوبیای سحرآمیز" اقتباس کردم. این اثر در همین سال در تئاترشهر اجرا شد و با نام "حسن و خانم حنا" نیز شناخته می‌شود.

او دلیل چاپ نمایشنامه "لوبیای سحرآمیز" را پس از سال‌ها پی‌گیری خانواده‌ها و علاقه‌مندان به این اثر دانست و افزود: چندین نسل با من تماس می‌گیرند و می‌گویند ما با این نمایش سال‌ها زندگی کردیم به همین دلیل تصمیم گرفتم این اثر را منتشر کنم تا در حوزه ادبیات نمایشی ماندگار شود و در اختیار دوستداران آن  قرار بگیرد.

ابطحی در این اقتباس به خط داستانی "جک و لوبیای سحرآمیز" وفادار مانده و فقط آن را ایرانیزه کرده است. نمایشنامه "لوبیای سحرآمیز" توسط انتشارات نمایش به چاپ می‌رسد.

در داستان "جک و لوبیای سحرآمیز" حسنی و مادرش مجبور می‌شوند برای تامین مخارج گاو خود را بفروشند. جادوگر گاو آن‌ها را در ازای چند دانه لوبیا از آن‌ها می‌خرد، اما مادر حسنی که گمان می‌کند کلاه سرشان رفته با ناراحتی لوبیاها را به بیرون از خانه پرت می‌کند. فردا صبح که از خواب بلند می‌شوند در کمال ناباوری می‌بینند که دانه‌های لوبیا تبدیل به درختی بزرگ و تنومند شده است.

ابطحی با این توضیح که نمایشنامه "برزوی بی‌باک" را نیز در انتشارات نمایش آماده انتشار دارم، ادامه داد: این اثر را که در سال‌های اخیر نوشتم اقتباسی از یک داستان عامیانه ایتالیایی است. داستان پسر بچه‌ای که مادر او خیاطی می‌کند و مشغول دوختن لباس عروس است. پدر خانواده بدون اطلاع به شهر رفته و مادر این نگرانی را دارد که چگونه لباس را بدست عروس برساند. برزو این کار انجام می‌دهد ولی در راه با خطرات زیادی روبرو می‌شود.

او همچنین از چاپ رمانی با عنوان "زیماز و آخرین اژدهای روی زمین" خبر داد و گفت: این اثر تخیلی توسط انتشارات محراب قلم به چاپ می‌رسد. همچنین مجموعه داستان "زنگ انشا" حاوی بیش از 18 داستان برای نوجوانان را نیز در نشر نگارینه در دست چاپ دارم.

او این روزها مشغول کار کردن بر 15 ترانه کودک است که به صورت صوتی منتشر خواهند شد.

فاطمه ابطحی متولد سال 1327 در تهران است. "شب به خیر خرس کوچولو"، "قصه پنیرک"، "ماجرای گربه من"، "سفر دور و دراز فشفشه"، "هر کسى رنگ خودش"، "توی کیف مینا کوچولو چى بود؟"، "بچه خرگوشى که گم شده بود"، "بزبزقندى، چرا نمى‌خندى؟ "، "بابابزرگ درختى"، "روایتی دیگر از قصه سیندرلا"، "قصه‌های هندی"،  "آسمانی‌ها"، "کفش‌های هزار پا"، "طراحی کن پاک کن"، "اگر تو نبودی" "قورباغه ای که بزرگ شد" و "پیرزن قالیباف" از آثار منتشر شده ابطحی محسوب می‌شوند.