سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، خلیل جوادی شاعر، ترانه‌سرا و طنزپرداز، درباره آثار جدیدی که آماده انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: مجموعه شعری با عنوان "طرز تهیه بچه" آماده انتشار دارم که بیشر اشعار کتاب قالب طنز و محاوره دارند. تعدادی شعر نیز رباعی و غزل هستند و مباحث عاشقانه و اجتماعی را در برمی‌گیرند.

او افزود: در این کتاب، شعری طنزآمیز راجع به چگونگی تربیت بچه دارم که در آن به مباحث تربیتی و پرورشی پرداختم به همین دلیل عنوان کتاب را با توجه به این شعر "طرز تهیه بچه" گذاشتم.

جوادی از آماده‌سازی کتابی طنز با عنوان موقت "آب در هاون" گفت و ادامه داد: در روزنامه "امین" ستونی داشتم که مطالب روز از مسایل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را دست مایه قرار می‌دادم و با زبان طنز بیان می‌کردم. تعدادی از این نوشته‌ها که تاریخ مصرف ندارند را انتخاب کرده‌ام تا در قالب کتاب منتشر شوند. پیش از این، کتاب "بازار وطن‌فروش‌ها" با همین محوریت از ستونی که در روزنامه آرمان داشتم به چاپ رسیده است.

او همچنین از چاپ کتاب "زیر ذره‌بین" با زیر عنوان خلیل جوادی از منظر صاحب‌نظران خبر داد و افزود: این اثر که به کوشش سالار عبدی به تازگی توسط انتشارات سیب سرخ منتشر شده حاوی 21 مطلب است و به نقد آثارم و کتاب‌هایی که در طول فعالیتم نوشتم اختصاص دارد.

به گفته جوادی، این مطالب توسط شخصیت‌ها و نویسنده‌هایی هم‌چون زنده‌یاد ابوالفضل زرویی‌نصرآباد، زنده‌یاد پوران فرخزاد، دکتر محمدرضا روزبه، دکتر جلیل خاوندکار، رسول یونان، حامد احمدی، فاطمه اسد، حسین آهی، مینا آقازاده، یوسفعلی یوسف‌نژاد، حبیب نبوی و دکتر علی غضنفری نوشته شده است.  

"خیابان خواب‌ها" اشعار کلاسیک، غزل، مثنوی و رباعی، "سمفونی جیرجیرک‌ها" ترانه‌ها، "محکمه الهی" مجموعه شعر طنز، "بهشت بی‌امکانات مجموعه شعر طنز، "برای تو" رباعی‌های عاشقانه و "با تو" غزل‌های عاشقانه عنوان برخی آثار خلیل جوادی محسوب می‌شوند.