به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، محمدمهدی احمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب یزد که صبح امروز شنبه 27 بهمن، با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، محمدعلی طالبی استاندار یزد، مجید جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و دیگر مسوولان کشوری و لشکری این استان برگزار شد از کتاب به عنوان یک فضیلت و یک برند علمی نام برد.

احمدی گفت: یکی از شاخه‌های توسعه فرهنگی و علمی در جامعه موضوع کتاب و مطالعه است. توسعه فرهنگی زمانی در یک جامعه شکل می‌گیرد که کتاب و مطالعه یکی از ارکان اصلی زندگی مردم محسوب شود. اگر کتاب به عنوان رکن اصلی جامعه قرار گیرد آن جامعه، رشد پیدا می‌کند و آسیب‌ها نیز کاهش می‌یابد.

او درباره قرار گرفتن کتاب در سبد کالای زندگی افراد جامعه، توضیح داد: کتاب را باید در حاشیه زندگی نبینیم بلکه نگاه ما به کتاب باید به شکلی باشد تا مانند اقلام مصرفی و ضروری دیگر  در سبد خانوارها قرار گیرد. اگر نگاه ما این گونه شد، آنجاست که مطالعه در عناصر اصلی سبک زندگی انسان قرار می‌گیرد. دومین موضوعی که باعث می‌شود کتاب در ارکان اصلی زندگی انسان قرار بگیرد این است که به کتاب، به عنوان یک فضیلت نگاه کنیم و به عنوان یک برند فرهنگی به آن بنگریم و اگر نگاه ما به کتاب به عنوان یک فضیلت باشد، کتاب یک برند علمی و یک برند فرهنگی در زندگی ما خواهد شد. مطمئن باشید این جامعه یک جامعه رشد یافته خواهد شد و از این رو اقشار جامعه برای کتاب و کتابت احترام قائل می شوند و تلاش می‌کنند با کتاب یک رابطه منطقی برقرار کنند. سومین اقدام و موضوع برای آنکه کتاب جز ارکان اصلی زندگی مردم قرار بگیرد آن است که ما باور داشته باشیم که خود کتاب به انسان انرژی مثبت می‌دهد و درست است که فضای مجازی توانسته است مطالعه را کاهش بدهد اما نتوانسته جایگزین مناسبی برای کتاب باشد.

احمدی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوبه خود از اعتبارات معاونت امور فرهنگی مبلغ 47 میلیارد تومان برای توسعه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، توسعه فرهنگی، کمک به مسئولین و نویسندگان استانی و پرداخت تسهیلات برای کتابفروشان اختصاص داده است.

یازدهمین نمایشگاه کتاب یزد از 27 بهمن تا 3 اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد از ساعت 9 تا 13 و 16:30 تا 21:30 پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.