به گزارش هنرآنلاین، مرحوم دکترمحمدجواد صاحبی استاد حوزه و دانشگاه، عضو شورای دین پژوهان کشور و رییس انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم بود.

او موسس نشریه کیهان اندیشه و مولف کتاب‌های "در تاریخ اسلام" و "تاریخ جنبش‌های اسلامی معاصر" است.

مرحوم صاحبی سال‌ها از محضر آیت‌الله العظمی موسوی‌اردبیلی و آیت‌الله محمدابراهیم جناتی در فقه و اصول بهره گرفت همچنین در فلسفه نیز از شاگردان آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی و مرحوم سیدجلال‌الدین آشتیانی بود.

مراسم تشییع آن مرحوم ساعت 9:30 صبح پنجشنبه 25 بهمن از مقابل مسجد امام حسن عسکری (ع) در قم برگزار می‌شود.

 

پیام تسلیت محسن جوادی برای درگذشت استاد محمدجواد صاحبی

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با صدور پیامی درگذشت استاد محمدجواد صاحبی را تسلیت گفت.

 در متن این پیام تسلیت آمده است: "خبر درگذشت استاد محمدجواد صاحبی، رئیس هیات‌مدیره و شورای علمی دین‌پژوهان کشور‌ و از محققان حوزه تاریخ و دین، جامعه علمی و دینی کشور را در سوگ نشاند. وی عمری را در محضر مقام معظم رهبری و بزرگانی چون آیت‌الله محمدابراهیم جناتی، آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی، استاد سیدجلال‌الدین آشتیانی، آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی، آیت‌الله محمدهادی معرفت و دیگران بهره برد.

شناخت‌نامه قرآن، شناخت‌نامه تفاسیر، دین‌پژوهی در جهان معاصر، سفر به هفت وادی عشق، احیای ارزش‌ها در عاشورا و تفسیر تاریخ سرخ از جمله پژوهش‌های وی است که در خاطره پژوهشگران و محققان خواهد ماند و جامعه علمی کشور از آن‌ها بهره‌ها خواهد برد.

برای این فرهیخته متواضع و پر تلاش، که عمر خود را صرف تعالی دین و ارزش‌های دینی و علمی ساخت، از خداوند متعال علو درجات و غفران الهی و برای خانواده بزرگوار ایشان ضمن عرض تسلیت و تعزیت، شکیبایی و سعادت خواستارم."