سرویس فرهنگ ادبیات هنرآنلاین، رضا کوچک‌زاده طراح و دبیر مجموعه "گستره خیال" به هنرآنلاین توضیح داد: "گستره خیال" پنجره نوین هنرهای نمایشی و سینمایی است و به آینده نگاه دارد. در این مجموعه کتاب‌هایی که در حوزه تئاتر و سینما مورد نیاز هنرمندان و دانشجویان این دو رشته هنری است تامین می‌شود. انتشار آثاری که ناشران دیگر کمتر به آن‌ها پرداخته‌اند.

او با بیان این که در مجموعه "گستره خیال" تاکنون 6 عنوان کتاب توسط نشر نو به چاپ رسیده، گفت: از اوایل مهرماه امسال نمایشنامه‌های "دیر راهبان" بازخوانی رمان "دیر راهبان"‌ نوشته فرایرا دو کاسترو، "روز رستاخیز" بازخوانی رمان "محشر صغرا" نوشته تادئوش کونویتسکی، "عصر معصومیت" بازخوانی رمان "فرانکنشتاین" نوشته مری شلی و "یوزف کا" بازخوانی رمان "محاکمه" فرانتس کافکا که توسط محمد چرمشیر و فرهاد مهندس‌پور نوشته شده در قالب چهار اثر مجزا به چاپ رسیده‌اند. دو کتاب "شب‌های آوینیون" و "دن کامیلو" نوشته کوروش نریمانی نیز طی دو هفته اخیر منتشر شده‌اند.

کوچک‌زاده افزود: نمایش "شب‌های آوینیون"، از جمله موفق‌ترین آثار دهه ۸۰ و یکی از برگزیدگان آثار ادبیات نمایشی ایران در سال ۱۳۸۴ است. در سال ۲۰۰۰ نیز در سه شهر مهم آلمان اجراهای موفق و قابل تحسینی داشته است. نمایشنامه "دن کامیلو"، بازخوانی رمان "دنیای کوچک دن کامیلو" نوشته جووانی گوارسکی نیز در سال ۱۳۸۴ جایزه نمایشنامه برگزیده کانون ملی منتقدان ایران و کارگردان برگزیده انجمن کارگردانان خانه تئاتر را بدست آورده است.

به گفته او، این 6 نمایشنامه منتشر شده جزو آثار تاثیرگذار به شمار می‌آیند و روند چاپ متون مهم در دهه‌های مختلف به شکل مستمر ادامه پیدا می‌کند. در صورتی که کتاب‌های خوب سینمایی هم به دستمان برسد به ‌این مجموعه افزوده می‌شوند.

کوچک‌زاده تاکید کرد: مجموعه "گستره خیال" در حوزه هنرهای نمایشی بخش‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد و به شاخه‌های متعددی تقسیم می‌شود.