سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، این نمایشنامه روایت کشمکش شخصی میان‌سال با نام سیدنی برول با جوانی تهدیدگر بر سر کسب موفقیت در حرفه نویسندگی است. متنی پست مدرن با شگرد نمایش در نمایش، آکنده از پیچش‌های دراماتیک و لحظه‌های غافل‌گیر کننده که سرشار از ظرافت، شوخ‌طبعی، مهندسی در پرداخت حوادث و دقت در جزییات است.

"شکار مرگ" نخستین بار در تاریخ 26 فوریه سال 1978 به کارگردانی رابرت مور و تهیه‌کنندگی آلفرد دی ‌لیاگر جونیور و راجر.ال. استیونس در میوزیک باکس نیویورک به صحنه رفته است. همچنین در سال 1982 براساس فیلمنامه مشترک آیرا لوین و جی پرسون الن، نسخه سینمایی "شکار مرگ" به کارگردانی سیدنی لومت و بازیگری مایکل کین، کریستوفر ریو و دایان کانن ساخته شد.

این متن معروف‌ترین نمایشنامه آیرا لوین محسوب می‌شود و کاندیدای دریافت جایزه تونی بوده است. همچنین صاحب رکورد طولانی‌ترین مدت بر صحنه بودن یک کمدی- تریلر در برادوی است.

آیرا لوین (2007-1929)، پس از تحصیل در فلسفه، ادبیات انگلیسی و مدتی نگارش برای رادیو و تلویزیون، به نوشتن رمان، نمایشنامه و فیلمنامه پرداخت. لوین در سال 1954 برای نگارش نخستین رمان خود "بوسه پیش از مرگ" جایزه ادبی ادگار آلن‌پو را کسب کرد و برای رمان دیگرش "این روز بی‌نقص" جایزه پرومتئوس را در سال 1994 گرفت.

معروف‌ترین رمان او "بچه رزمری" نیز پس از اقتباس سینمایی رومن پولانسکی کاندیدای دریافت جایزه اسکار شد.

مقدمه‌ای به قلم شهرام زرگر در ابتدای نمایشنامه منتشر شده که به معرفی این نویسنده آمریکایی و آثاری که نوشته اختصاص دارد. در بخشی از این متن به نقل از استفن کینگ آمده است:"توانایی آیرا لوین در نوشتن آثار دلهره‌آور به ظرافت ساعت‌سازان سوئیسی است و کارای ما در مقایسه با آثار او مثل ساعت‌های ارزان قیمت خرازی‌ها".

در ادامه می‌خوانیم: "آیرا لوین سال‌ها پس از تجربه‌اندوزی در زمینه ترانه‌سرایی، نمایشنامه‌نویسی، داستان‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی موفق به دریافت جایزه برام استاکر برای یک عمر فعالیت در زمینه رمان وحشت شد". 

کتاب "شکار مرگ" نوشته آیرا لوین با ترجمه شهرام زرگر در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 19هزار وپانصد تومان توسط نشر بیدگل روانه بازار کتابفروشی‌ها شده است.