سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، مجید پورولی‌کلشتری نویسنده، درباره آثاری که آماده انتشار دارد به هنرآنلاین گفت: کتاب "کتیبه کبود" داستان زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است. در این اثر به شهادت رسول اکرم (ص)، کودتای سقیفه، غصب فدک، بیعت اجباری، غصب خلافت، خیانت انصار و هجوم وحشیانه به خانه وحی تا شهادت حضرت و دفن شبانه ایشان پرداخته‌ام.

او با این توضیح که داستان از زبان زنی که چند روزی خادم خانه حضرت بوده و از طریق دوستانش از این ماجراها مطلع شده روایت می‌شود، افزود: مبنای کتاب روایات امامان معصوم (ع) و اقوال مشهور شیعه است. درصدد هستم این کتاب تا نمایشگاه کتاب سال آینده عرضه شود.

پورولی‌کلشتری همچنین از نگارش کتاب "رودخانه سنگی" گفت و ادامه داد: داستان درباره زن و مردی است که در سفری عجیب به عراق به معرفتی درباره امام زمان (عج) دست پیدا می‌کنند. زن از یک مشکل جسمی بسیار نادر و عجیب رنج می‌برد. برای معالجه به پیری هندی در بغداد مراجعه می‌کنند و این سفر برای آن‌ها اتفاقات عجیبی را در پی دارد.

او با بیان این که در داستان "رودخانه سنگی" تاکید دارم امام عصر (عج) وابسته و بدهکار هیچ جریان و دسته‌ای نیست، تصریح کرد: طبق روایات شیعه امام زمان (عج) تنها یک مقدمه برای ظهور دارند و آن اراده و اجازه خداست. باقی جریان‌های مدعی مقدمه برای ظهور، نظیر صفویه و جریان‌های هم‌فکر، جریان‌های اجتماعی هستند که برای ادعای خود روایتی از امام‌ معصوم ندارند. در رمان "رودخانه سنگی" به موضوع معرفت امام عصر (عج) و ناگفته‌ها و کم گفته‌های این حوزه پرداختم. این رمان قرار است تا نیمه شعبان سال آینده به دست مخاطبان برسد.

کتاب "فرشته‌ای در برهوت" این نویسنده نیز در چند ماه اخیر بیش از دوازده بار توسط انتشارات عهد مانا تجدید چاپ شده، او درباره این اثر توضیح داد: کتاب درباره پسری شیعه است که در دانشگاه با دختری از اهل سنت آشنا شده است و قصد دارد با او ازدواج کند. او برای جلب نظر و رضایت خانواده دختر به روستای آنان در کرمان سفر می‌کند. این سفر نیم روزه تمام داستان را دربرمی‌گیرد. سفری که چندان مساعد و طبق میل شخصیت داستان و مخاطب پیش نمی‌رود. داستان به معنای حقیقی وحدت اسلامی می‌پردازد و سعی دارد به این بیان برسد که در تعریف وحدت اسلامی باید به کلام معصومین مراجعه کرد چرا که فصل‌الخطاب تنها کلام ایشان است و هیچ کلام دیگری در امور شرعی و دینی نافذ و فصل‌الخطاب نیست.

او اضافه کرد: در داستان با شخصیت‌های مخالف و موافق این خواستگاری مواجه می‌شویم که هر کدام دلایل خاص خود را دارند. قطعا آنچه به نفع تمام مسلمانان دنیاست وحدت است. وحدت بر مبنای آنچه خداوند در روز غدیر خم همه را به آن امر کرد و مخالف و معاند این تفکر بیشترین خطر را برای جامعه اسلامی و دین خدا دارند. اتفاقا خانواده‌های اهل سنت نیز از این کتاب استقبال کردند و نشان دادند که برای دریافت حقایق پنهان شریعت که از نظرهایشان دور مانده همیشه آغوش باز می‌کنند و اصراری بر مبنای نامشروع سقیفه ندارند.

کتاب "اعتقادات" پورولی‌کلشتری نیز امسال به چاپ رسیده که شامل 130 ماده اعتقادی اصلی شیعه است و این مبانی را علامه مجلسی(ره) از روایات امامان معصوم بیرون کشیده است. چون خواندن آن کتاب برای جوان امروزی دشوار بوده، او سعی کرده با تلخیص و روان‌نویسی، دریافت مبانی اعتقادی شیعه را برای مخاطب امروزی ساده کند. این کتاب توسط انتشارات فانوس دریایی منتشر شده است.

مجید پورولی‌کلشتری از نویسندگان پرکار ادبیات داستانی دفاع مقدس است. "فصل خواب خرگوش‌ها"، "آواز ابابیل"، "نهنگی بزرگ‌تر از اقیانوس هند"، "ما از دو کوهه آمدیم، این‌جا غریبیم"، "آوازهایی که باد برد"، "چلچله‌های کاغذی"، "مورچه‌ها مرده می‌خورند"، "انسان مه‌آلود"، "من پسر باد هستم"، "شعر ماندگار" (زندگی‌نامه داستانی مادر شهیدان افراسیابی) داستان بلند "سقیفه" و "فرزندان قابیل" از جمله آثار منتشر شده پورولی‌کلشتری به شمار می‌آیند.