سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، احمد امیرخلیلی شاعر و ترانه‌سرا، درباره این کتاب توضیح داد: کتاب "روزگار من و شعر" 63 روایت از زندگی محمدعلی بهمنی همراه با سرایش یک شعر است، در واقع قبل هر داستان شعری نیز ارائه شده است.

او با بیان این که در کتاب "روزگار من و شعر" خاطرات محمدعلی بهمنی تبدیل به داستان و روایت شده، افزود: معتقدم شکل زندگی‌نامه‌نویسی و کاتب بودن برای ادبیات مناسب نیست. در این اثر با نگاه هنری خاطرات را داستان‌گونه نوشتم و روایت کرده‌ام؛ نه به آن شکلی که خود شاعر آن را برای دیگران تعریف کرده است.

امیرخلیلی با این توضیح که از سال 90 ترانه‌سرایی را آغاز کردم و در سال 91 در بخش "ترانه" جشنواره شعر فجر برگزیده شدم، گفت: از همان دوران با محمدعلی بهمنی آشنا شدم و او طی شب‌نشینی‌ها این خاطرات را تعریف کرد. به نظرم او تنها فردی است که از 9 سالگی شاعر بوده و در کل تاریخ ادبیات زیست شاعرانه داشته است تا امروز که 76 سال دارد. طی همه این زمان‌ها زندگی بهمنی با شعر آمیخته بوده و هر نفس او با شعر گره خوره است.

او با بیان این که چهار نگرش را برای نوشتن کتاب "روزگار من و شعر" پی گرفتم، اظهار داشت: "شعری که منجر به اتفاق شده"، "اتفاقی که منجر به سرودن شعر شده"، "شعرهایی که بهمنی به افراد تقدیم کرده" و "شعرهایی که بهانه یک گفت‌وگو با موضوع اجتماعی، سیاسی و احساسی است" محوریت و موضوعات این کتاب را تشکیل می‌دهند.

امیرخلیلی یادآور شد: آیین رونمایی و امضای کتاب "روزگار من و شعر" که توسط انتشارات نگاه چاپ شده، 5 بهمن‌ ماه ساعت ۱۴ با حضور اهالی فرهنگ و هنر هم‌چون محمود دولت‌آبادی، غلامحسین امیرخانی، ایرج خواجه‌امیری، پرویز پرستویی، تورج شعبانخانی و کیوان ساکت در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

پیش از این "تحت پیگرد قانونی" مجموعه ترانه امیرخلیلی در قالب کتاب منتشر شده است.