به گزارش هنرآنلاین به نقل از بنیاد شعر و ادبیات داستانی، در این دیدار  که صبح امروز سه‌شنبه 25دی ماه انجام شد، مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، وزیر ارشاد را همراهی کرد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار، گفت: امیرحسین فردی همیشه مسجد را در مرکز امور می‌دید که حاصل آن، نسلی برخاسته از دل مسجد جوادالائمه است. این نسل توانست با ورود به حوزه‌های مختلف، اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

او افزود: دستاوردهای او در مقاطع مختلفی هم‌چون برگزاری جشنواره شهیدغنی‌پور و راه‌اندازی تیم فوتبال نویسندگان در "کیهان بچه‌ها"، می‌تواند الگویی برای نسل امروز باشد.

صالحی تصریح کرد: زنده‌یاد فردی در شاخه‌های مختلف فرهنگی و ادبیات، به ویژه در حوزه کودک و نوجوان، اقدامات شایانی را داشته که باید مورد بررسی قرار بگیرد و از تجربیات ایشان به عنوان یک الگو استفاده کرد.

وزیر ارشاد در مورد ضرورت گردآوری خاطرات زنده‌یاد فردی افزود: وظیفه خانواده آن مرحوم است که شاخه‌های متعدد دوستان او را جستجو کنند و در قالب روایت‌های تصویری و مکتوب منتشر کنند. برای این کار نیز، می‌توان فهرستی از دوستان آن مرحوم را فراهم و در یک خوشه‌بندی آماری قرار داد و خاطرات وی را براساس زمان‌بندی زندگی او تفکیک کنید.

او توضیح داد: این کار بر عهده خانواده مرحوم فردی است که اطلاعات زندگانی او اعم از خاطرات شفاهی و مکتوب را جمع‌آوری کنند و این یک رسالت است که باید در قبال یک شخصیت مهم ادبیات معاصر به انجام برسانید.

در پایان این دیدار، شناسه برگ "انجمن ادبی امیرحسین فردی" از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانواده این نویسنده فقید تقدیم شد.