سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، افسانه شعبان‌نژاد شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، درباره آثار جدیدی که در دست چاپ و نشر دارد به هنرآنلاین گفت: کتاب 9 جلدی "بازی شعر نمایش" را آماده انتشار دارم. کلیه جلدهای این مجموعه شعر است و توسط انتشارات لوپه‌تو به شکل مصور منتشر خواهد شد.

او با این توضیح که محتوای مجموعه به سه فعالیت بازی، شعر و نمایش اختصاص دارد، افزود: نمایش‌های موزیکال ارائه شده در این مجموعه به نحوی است که خود بچه‌ها می‌توانند آن را اجرا کنند. "با من بیا عروسک"، "دارام دارام ساز می‌زنم" و "بیا بیا گردالی جون" از عناوین کتاب‌های این مجموعه 9 جلدی مختص خردسالان است.

شعبان‌نژاد با بیان این که مجموعه 7 جلدی "از شنبه تا پنجشنبه" را نیز برای چاپ به انتشارات لوپه‌تو سپردم، ادامه داد: هر کدام از این جلدها به خاطرات کلاه، مداد، میخ، طناب و یک تکه نان اختصاص دارد که از شنبه تا پنجشنبه خاطرات خودشان را می‌گویند. هر جلد نیز جداگانه قابل مطالعه است. این مجموعه به صورت فانتزی و تخیلی برای خردسالان نوشته شده است.

او که مجموعه 8 جلدی دیگری نیز برای خردسالان نوشته، اضافه کرد: چهار جلد آن با عنوان "قصه‌های پانی" به چاپ می‌رسد که درباره پاندای کوچکی است. "پانی دریا را دوست دارد" و "پانی پارک را دوست دارد" از عناوین قصه‌های این مجموعه است. چهار جلد دیگر نیز "من می‌گم تو می‌گی" نام دارد که به تضادها اختصاص دارد.

به گفته شعبان‌نژاد، این مجموعه 8 جلدی که به صورت شعر گفته شده و مصور است توسط انتشارات فنی منتشر خواهد شد.

او سه کتاب قصه را نیز با توجه به متل‌های قدیمی برای کودکان بازنویسی کرده که از سوی نشر فاطمی به چاپ می‌رسد.

افسانه شعبان‌نژاد در سال 1342 در شهداد از توابع کرمان به دنیا آمد. او آثار زیادی را در کارنامه‌ خود دارد که از آن میان حدود 40 اثر توانسته‌اند جوایزی از جشنواره‌های مختلف هنری و ادبی دریافت کنند. "آشناى غنچه‌ها"، "باغ هزار دخترون"، "بابا و باران"، "جشن گنجشک‌ها"، "یک آسمون، دو آسمون"، "کلاغه کجاست؟ روى درخت"، "خانم چمن و درخت زردآلو"، "شیشه آواز"، "النگوهاى قرمز"، "یار پنهان"، "دختر کدو تنبل"، "باغ فرشته‌ها"، "بهار گمشده"، "صداى صنوبر"، "زنبور و سیب قرمز"، "در قلب من"، "باد و پیراهن من"، "شعر گرپ گرپ"، "خونه ما"، "متل جم جمک برگ خزون"، "اسب سفید"، "هیچ هیچ هیچانه"، "پرنده گفت شاعرم" و "بزرگراه" از جمه آثار این شاعر و نویسنده محسوب می‌شوند.