سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، احمد آریامنش هنرمند خوشنویس و مبدع خط کرشمه، درباره این کتاب  به هنرآنلاین گفت: کتاب "کرشمه 2" تحت نظر خودم توسط سامان مومنی از شاگردان برجسته و درجه یکم که چندین سال است کرشمه را کار می‌کند، آموزش می‎دهد و شاگردان خوبی هم دارد جمع آوری شده است.

او با این توضیح که کتاب "کرشمه 1" در سال 1380 منتشر شده، افزود: نزدیک به هفده سال از انتشار این اثر می‌گذرد و چندین بار تجدید چاپ شده؛ در این مدت کرشمه تغییرات زیادی کرده و به مرور زمان متحول و اصلاح شده است. دوستداران آن منتظر بودند و ابراز علاقه می‌کردند کتاب جدیدی در این زمینه نوشته شود. از سامان مومنی خواستم که زحمت این کار را بکشد و در نهایت به سرانجام رسید.

آریامنش کتاب "کرشمه 2" را برای علاقه‌مندان آن بسیار مفید دانست و ادامه داد: به تمام زوایای کرشمه نو در این اثر توجه شده و به صورت کاربردی می‌تواند مورد توجه خوشنویسان، خطاطان، گرافیست‌ها و هنرمندانی که به نوعی از موتیف خط استفاده می‌کنند و همچنین در زیورآلات، گرافیک محیطی، شهری و هر چیز دیگری مورد استفاده قرار بگیرد. کرشمه این توانایی را دارد و توانسته در این محیط‌ها بی‌رقیب باشد؛ بهتر از خیلی از خطوط عمل کند و مورد توجه عام و خاص باشد.

آریامنش گفت: کتاب "کرشمه 2" با مقدمه‌ای که نوشته‌ام تا قبل از سال جدید منتشر خواهد شد. برای چاپ کتاب با ناشر گفت‌وگو شده ولی چون هنوز قرارداد آن بسته نشده نام انتشارات ذکر نمی‌شود.

احمد آریامنش استاد انجمن خوشنویسان ایران در سال 1347 هجری شمسی، در شهر همدان دیده به جهان گشود. او که بنیان‌گذار نخستین خط ایرانی پس از گذر پنج قرن از خلق آخرین سبک شناخته شده خط ایرانی است، خط کرشمه را در سال 1371 و خط سفیر را در سال 1385 به جامعه هنری ایران و جهان ارائه کرد. بن‌مایه اصلی خط کرشمه تحول خواهی و به نوعی اعتراض به سنت‌های قدیم خوشنویسی است که در عین پاسداری از حریم سنت‌های هنر خوشنویسی، پاسخ‌گوی نیاز جامعه معاصر است.

از تالیفات منتشر شده به قلم آریامنش می‌توان به "هماهنگی و حسن همجواری در نستعلیق"، "آموزش خط کرشمه"، "آموزش خط سفیر" و "کتاب سفیر" اشاره کرد. همچنین از او کتاب‌های خطاطی "زیارت عاشورا" و "دعای توسل" هم منتشر شده است.