به گزارش هنرآنلاین به نقل از خانه اندیشمندان علوم انسانی، به مناسبت انتشار کتاب "گاتاها، نغمه‌های ایران باستان"، که به کوشش موبد کورش نیکنام از سوی انتشارات بهجت منتشر شده مراسمی ساعت 17 امروز سه‌شنبه 11دی در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برپا خواهدشد.

در این مراسم  دکترژاله اموزگار، محمدرضا درویشی، مهندس سیدمحمد بهشتی، فرامرز نیکنام، علیقلی محموی‌بختیاری، دکترداریوش فرهود، موبدکوروش نیکنام و عبدالرضا مجدی سخنرانی خواهند کرد. همچنین پیام دکترکتایون مزداپور قرائت می‌شود.

کتاب "گاتاها، نغمه‌های ایران باستان"، با نگرشی تازه در برگردان به فارسی و با پیوست چهار لوح فشرده‌ی صوتی، در این مراسم رونمایی خواهدشد.

محمدرضا درویشی پژوهشگر آوای نواحی ایران، در بخش پژوهش آواشناسی سرود گاتاها همچنین در ضبط استودیویی و نواختن ارگ و ناقوس همکاری کرده است. ساز تنبور این اثر را آرش شهریاری نواخته است. خوشنویسی فارسی "گاتاها، نغمه‌های ایران باستان" به خط  محمود رهبران است.

همراه بودن چهار لوح فشرده‌ی صوتی از ویژگی‌های کتاب "گاتاها، نغمه‌های ایران باستان" است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم به تالار فردوسی واقع در خیابان نجات‌الهی چهارراه ورشو خانه اندیشمندان علوم انسانی مراجعه کنند.