به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، در این نشست محمود آموزگار و سیروس علی‌نژاد در معرفی و نقد کتاب صحبت خواهند کرد. 

جلسه دیدار و گفت‌وگو با بهمن بازرگانی ساعت 9 صبح پنجشنبه 6 دی در خانه گفتمان شهر وارطان برگزار می‌شود.

بهمن بازرگانی متولد اورمیه است. پدرش تاجر موفقی بود که پس از آن که فردی به نام آزاد وطن شعبه اورمیه فرقه دموکرات را تاسیس کرد به عضویت آن در آمد. خودش می‌گوید: "مادرم می‌گفت که پدرم سه تا باغ فروخت و پول آن‌ها را به عنوان کمک برای کارهای عمرانی فرقه داد و  احتمالا پخش این خبرها موجب کشته شدنش بدست سلطنت طلب‌ها در جریان فروپاشی فرقه شد."

بهمن بازرگانی پی از گرفتن دیپلم ریاضی در سال 41 وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شد و در سال 45 با درجه فوق‌لیسانس راه و ساختمان فارغ‌التحصیل شد.

از سال آخر به عضویت یک سازمان مخفی درآمد که بعدها به نام سازمان مجاهدین خلق معروف شد. جزوه‌ای که او در رابطه با مبارزه مسلحانه نوشت مورد توجه بنیان‌گذاران سازمان قرار گرفت و به عضویت کمیته مرکزی در آمد و مسوولیت گروه سیاسی را به عهده گرفت.

بهمن بازرگانی در شهریور ماه سال 50 بازداشت شد و در نهایت به حبس ابد محکوم شد و در 30 دی ماه 57 آزاد شد و با کناره‌گیری از فعالیت سیاسی بیشتر انرژی ذهنی‌اش را به پژوهش در پارادایم‌های زیباشناختی پرداخت. او می‌گوید که متعلق به نسلی است که در طول عمرشان سه پارادایم را تجربه کرده‌اند.

بهمن بازرگانی در تهران زندگی می‌کند و مشغول تهیه آخرین کتابش "پیدایش و پایان انسان زیباشناس" است.

خانه گفتمان شهر وارطان در میدان فلسطین، طالقانی غربی، ضلع جنوبی  پلاک ۴۱۵ واقع شده است.