به گزارش هنرآنلاین به نقل از فارس، براساس این گزارش بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال ۱۳۹۸ ، مبلغ هزار و ۴۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است در حالی که در لایحه بودجه سال ۹۷، برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموع هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

بر این اساس بودجه سال ۱۳۹۸ وزارت ارشاد نسبت بودجه سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

1

این گزارش اضافه می‌کند بودجه ستادی وزارت ارشاد ۸۶۸ میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده، همچنین بودجه نشر کتاب و مطبوعات ۲۳۲ میلیارد تومان، سازمان امور سینمایی ۲۰۵ میلیارد تومان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ۳۲۰ میلیارد تومان، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ۲۸ میلیارد تومان، مجمع جهانی اهل بیت (ع) ۳۳ میلیارد تومان، بنیاد سعدی ۱۲۷ میلیارد تومان.

2

بودجه سازمان تبلیغات اسلامی مبلغ ۳۴۵ میلیارد و ۸۲۸ میلیون تومان، مرکز رسیدگی به امور مساجد ۲۸ میلیارد تومان، ستاد اقامه نماز ۱۲ میلیارد تومان، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۱۷۸ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

3

در بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور بودجه دو فرهنگستان زبان و ادب فارسی و فرهنگستان هنر به ترتیب ۱۷ میلیارد و ۶۵۱ میلیون تومان و ۱۴ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. همچنین سازمان حج و زیارت مبلغ ۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان و سازمان اوقاف و امور خیریه در مجموع با همه نهاد‌ها و ستاد‌های تابعه ۴۶۲ میلیارد و ۶۱۷ میلیون تومان بودجه دریافت خواهد کرد.

4