به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، اوژن حقیقی دبیر  دومین دوره جایزه "ارغوان"، که توسط انتشارات هفت رنگ برگزار می‌شود، گفت: دومین دوره جایزه "ارغوان" با پذیرش داستان کوتاه با هدف کشف و معرفی استعدادهای جوان و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، از اول دی‌ماه آغاز می‌شود. در دوره دوم این جایزه فرشته احمدی، فرهاد توحیدی، محمد چرمشیر، سپیده شاملو و مهسا محبعلی اعضای هیات انتخاب و احمد پوری، حسین سناپور و لیلی گلستان اعضای هیات داوران خواهند بود.

او درباره قوانین دومین دوره جایزه "ارغوان" اظهارداشت: داستان‌های کوتاه باید به صورت تایپ‌شده در فرمت‌های doc، docx و rtf در سامانه وب‌سایت جایزه ارغوان به نشانی www.jayezeharghavan.ir ثبت شوند و تکمیل  فرم ثبت‌نام آنلاین هم برای حضور در جایزه، الزامی است. تعداد کلمات هر داستان کوتاه حداکثر سه‌هزار کلمه است و هر نویسنده اجازه دارد تنها یک اثر را به دبیرخانه جایزه ارسال کند. شرایط سنی شرکت در مسابقه حداکثر ۳۰ سال است و در صورت کپی‌برداری یا استفاده از آثار دیگران، داستان مورد نظر  حذف خواهد شد. داستان‌هایی در این جایزه بررسی می‌شوند که در جوایز ادبی دیگر حائز رتبه نشده و یا پیش‌تر به چاپ نرسیده باشند.

دبیر برگزاری جایزه "ارغوان" افزود: شرکت‌کنندگان نباید کتاب چاپ‌شده‌ای در بخش داستان کوتاه و یا بلند چه به صورت فردی و یا گروهی داشته باشند. همچنین قوانین، مناسبات و هنجارهای جامعه در انتخاب داستان‌های کوتاه برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته خواهد شد.

مهلت ارسال آثار از یکم دی ۱۳۹۷ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ خواهد بود. جایزه‌ها نیز به شرح زیر اعلام شده است:

جایزه‌ منتخب هیات داوران: برای نفر اول، تندیس جایزه‌ ارغوان، لوح تقدیر، و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی و برای نفرات بعدی لوح تقدیر و  همچنین انتشار آثار ۱۰ نفر اول به صورت یک جلد کتاب توسط نشر مرکز.

جایزه ویژه هیات داوران: شرکت در یک دوره کارگاه داستان‌نویسی برای ۱۰ نفر برگزیده هیات داوران

اختتامیه این جایزه با معرفی برندگان، خردادماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.