به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، قادر آشنا سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در این نشست با اشاره به برنامه‌های موسسه نمایشگاه‌های ایران در استان‌ها، گفت: کار بدون برنامه دارای اشکال است و اعتقاد راسخ به برنامه‌ریزی دقیق برای پی‌گیری فعالیت‌ها دارم. خرد جمعی در برنامه‌ریزی می‌تواند کمک قابل‌توجهی به ما داشته باشد. امیدوارم با برنامه‌ریزی مناسب و بهتر در ترویج مطالعه که امروزه نیاز ضروری انسان‌ها است گام برداریم.

او افزود: نمایشگاه‌های کتاب استانی مطالبه جدی استان‌ها است و تلاش ما پاسخ‌گویی به این مطالبات است. بازنگری در شیوه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی را به‌طور جد پیگیری می‌کنیم.

سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اشاره به اشکالاتی که در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی مطرح است، ادامه داد: تناسب هزینه‌های برگزاری نمایشگاه، برگزاری به شکل کنونی و حذف بعضی از نمایشگاه‌ها از جمله مواردی است که با برگزاری جلسات کارشناسی و ارائه نقطه نظرات معاونان فرهنگی استان‌ها قابل‌ پی‌گیری و تجدیدنظر خواهد بود. آمادگی دریافت نظرات کارشناسان در این باره هستیم. نگاه کارشناسان فرهنگی و معاونان فرهنگی مورد توجه ما در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی است.

ایجاد شرایط و ارائه تسهیلات برای حضور ناشران بیشتر، بازنگری در قوانین انتخاب ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه‌ها، ایجاد مرکزی در نمایشگاه‌ها برای مشاوره خرید کتاب، ایجاد بانک اطلاعات در برنامه‌های جنبی برای سایر استان‌ها، ایجاد افزایش علاقه عطش مطالعه در میان مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان و هدف‌مند کردن برنامه‌های جنبی بر اساس نیازسنجی در استان‌ها ازجمله پیشنهادانی بود که توسط معاونان فرهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها مطرح شد.