به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی جایزه فرشته، شهرکتاب فرشته پس از برگزاری چهار دوره "جایزه‌ فرشته" و با توجه به حضور جوانان علاقه‌مند به حوزه‌های داستان‌نویسی و عکس، تصمیم بر آن دارد تا پنجمین دوره‌ از این اتفاق هنری- فرهنگی را با موضوع "جاده" و با هدف کشف و معرفی استعدادهای درخشان و ترویج فرهنگ کتابخوانی از یک‌سو و اشاعه و ترویج زبان فارسی از سوی دیگر برگزار کند.

در همین راستا، شرایط شرکت در این مسابقه برای علاقه‌مندان به این شرح است:

در بخش داستان کوتاه، آثار ارسالی باید در فرمت doc یا docx بوده و حداکثر تعداد کلمات 3500 کلمه باشد. همچنین داستان ارسالی شرکت‌کنندگان در این رقابت نباید پیش از این در جایی منتشر نشده باشد. هر نویسنده امکان ارسال تنها یک اثر را به دبیرخانه خواهد داشت.

در بخش عکس نیز عکس‌ها با ابعاد ۳۰۰ DPI و فرمت آن jpg باشند و هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 3 عکس به دبیرخانه ارسال کند. در این بخش عکس‌های ارسالی اگر در مسابقه یا جایزه دیگری حایز رتبه یا مقام شده باشند نیز می‌توانند در مسابقه شرکت کنند.

علاقه‌مندان برای تکمیل فرم ثبت نام آنلاین و ارسال آثار خود می‌توانند به وب‌سایت جایزه فرشته به نشانی: http://jayezefereshteh.org مراجعه کنند.

مهلت ارسال آثار از یکم دی‌ماه 1397 لغایت سی‌ویکم فروردین ماه 1398 خواهد بود. لازم به ذکر است ارسال آثار به دبیرخانه جایزه فرشته به منزله واگذاری حقوق این آثار به شهرکتاب فرشته است.

جوایز این دوره به این شرح است:

جایزه منتخب هیات داوران برای نفر اول در بخش عکس و داستان: تندیس "جایزه فرشته"، لوح تقدیر، بن خرید شهرکتاب و جایزه نقدی.

جایزه 10 نفر برگزیده هیات داوران: لوح تقدیر به همراه بن خرید شهرکتاب. چاپ 10 اثر برگزیده نهایی بخش عکس و 10 نفر نخست بخش داستان در کتاب و برگزاری نمایشگاه عکس برگزیدگان نهایی هیات داوران پس از مراسم اختتامیه.

گفتنی است "جایزه فرشته" پس از یک دوره تجربه چهارساله، از امسال به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

مراسم اختتامیه، خردادماه 1398 در تهران برگزار خواهد شد.