به گزارش هنرآنلاین بر اساس خبر رسیده، بنیاد شعر و ادبیات داستانی با صدور پیامی، درگذشت ابوالفضل زرویی‌نصرآباد شاعر پژوهشگر و طنزپرداز، را تسلیت گفت.

در این پیام آمده: "طنز آیینه‌ تمام‌نمای جامعه است و در میان اهل‌ قلم آنانی که طنز را برمی‌گزینند کسانی هستند که می‌خواهند آیینه‌دار شادی‌ها و اندوه‌های جمعی باشند. طنزنویسان و طنزسرایان با این انتخاب گویی خود را موظف می‌کنند که شریک شادی‌ها و غم‌های تک تک افراد جامعه باشند و چنین است که بیش و پیش از دیگران تاب زیستن را از دست می‌دهند. بدون تردید یکی از مهم‌ترین آیینه‌داران روزگار ما در طنز ابولفضل زرویی‌نصرآباد بود. شاعر و نویسنده‌ای توانا که از روزهای نوجوانی در مهم‌ترین نشریات طنز درخشید و بعدها با کتاب‌هایی تاثیرگذار و درخشان جایگاه خود را در ساحت طنز محکم کرد. 

درگذشت او در 49 سالگی و در حالی ‌که هنوز می‌توانست بماند و بنویسد و به جوان‌ترها بیاموزد برای طنز روزگار ما فقدانی بزرگ است. بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان درگذشت ایشان را به خانواده‌ محترم، جامعه ادبی کشور به ویژه علاقه‌مندان این شاعر و انسان دوست‌داشتنی تسلیت می‌گوید."

ابوالفضل زرویی نصرآباد (زاده ۱۵اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران) شب گذشته پس از تحمل دوره طولانی بیماری درگذشت .

او با اسم‌های مستعار ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیزممتقی، میرزا یحیی و عبدل در نشریاتی مانند گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان،انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس و تماشاگران طنز نوشته است. 

در تابستان ۱۳۷۱ کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در پاسخ به سوال مصاحبه کننده روزنامه ابرار که می‌پرسید: "چشم امیدتان در طنز نویسی امروز به کیست؟ می‌گوید: …قلمی که عبید و دهخدا در دست داشتند، الان بی‌صاحب نیست. طنز دارد جان می‌گیرد. یکی از مشهورترین طنزنویسان امروز ما ـ ملانصرالدین ـ (ابوالفضل زرویی نصرآباد) فقط ۲۳ سال دارد! چراغ‌ها دارند روشن می‌شوند. شهر چراغانی خواهد شد…"