سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، مسعود دلخواه بازیگر، کارگردان تئاتر و استاددانشگاه درباره این اثر به هنرآنلاین گفت: در کتاب "در جستجوی انسان ناب" یک مطالعه تطبیقی بین آموزش‌های بازیگری گروتفسکی و آموزه‌های عرفانی کریشنامورتی دارم.

او با این توضیح که کتاب "در جستجوی انسان ناب" رساله دکترایم به زبان انگلیسی است، افزود: این اثر تاکید زیاد روی حضور بازیگر دارد و امیدوارم وقتی چاپ شد با استقبال خوبی روبرو شود. متاسفانه این شانس را نداشتم و فرصت نشد کتاب را به انگلیسی در آمریکا به چاپ برسانم.

کارگردان "شاه لیر"، ادامه داد: این رساله دکترا را در دانشگاه کانزاس نوشتم و تقریبا تمام اعضای شورا آن را تایید کردند و پیشنهاد دادند این رساله را در قالب کتاب چاپ کنم. می‌گفتند تا حالا شخصی در رابطه با  آموزش‌های بازیگری گروتفسکی در مقایسه با یک عارف شرق چیزی ننوشته است؛ این فعالیت خیلی مهم است که مشابهت‌های زیادی در این باره پیدا کرده‌اید.

دلخواه با این توضیح که فقط فرصت یک هفته‌ای برای روتوش نهایی کتاب لازم دارم تا آن را به دست ناشر بسپارم، گفت: برادرم عبدالمحمد دلخواه که مترجم است و آثار متفاوتی با ترجمه او به چاپ رسیده کتاب "در جستجوی انسان ناب" را به فارسی ترجمه کرد و ماه‌ها برای آن وقت گذاشت. با من نیز در تماس بود که کتاب درست ترجمه شود. حدود چهار- پنج ماه است که ترجمه آن پایان یافته چون نویسنده اصلی کتاب هستم باید یک هفته وقت بگذارم و نگاه نهایی به آن داشته باشم تا چاپ شود.

کارگردان "مفیستو" اضافه کرد: با سه ناشر برای چاپ کتاب مذاکره داشتم ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیدم ولی این کتاب تا آخر سال چاپ خواهدشد.

مسعود دلخواه بازیگر و کارگردان تئاتر و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، تحصیلات خود را در زمینه تئاتر در ایران آغاز کرد و در آمریکا (دانشگاه کانزاس آمریکا-فوق‌لیسانس و دکتری) به ‌پایان رساند.