به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، بر این اساس دوستداران کتاب، قصه و روایت می‌توانند با حضور در کتابخانه و موزه ملی ملک، میهمان یک برنامه متفاوت با نام "خواندن در موزه؛ بلندخوانی کتاب‌های خاموش" شوند. این برنامه هم‌زمان با هفته کتاب در نخستین موزه وقفی - خصوصی ایران برگزار می‌شود.

"خواندن در موزه؛ بلندخوانی کتاب‌های خاموش"، برنامه نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از 6 کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی، در هفته کتاب ۱۳۹۷ به شمار می‌آید که با هدف‌هایی چون گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، توجه به کتاب به عنوان میراث مکتوب تمدن بشری، باززنده‌سازی فضای خاموش موزه‌ها و پیوند میان موزه‌ها و کتابخانه‌ها، روز سه‌شنبه ۲۹ آبان از ساعت ۱۴ تا ۱۵ با حضور دوستداران کتاب، قصه و روایت به اجرا درمی‌آید.

لیلا کفاش‌زاده، کارشناس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، روایت‌گر و خوانشگر این برنامه خواهد بود که در یکی از سالن‌های موزه‌ای کتابخانه و موزه ملی ملک، در کنار آثار تاریخی، کتاب "از فرانکلین تا لاله‌زار" را به شیوه بلندخوانی روایت خواهد کرد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، گنجینه و مجموعه‌ای بزرگ از آثار موزه‌ای و کتاب را در خود جای داده است. حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار کتابخانه و موزه ملی ملک، این مجموعه را در سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. هم‌نشینی کتابخانه و موزه در این مجموعه بزرگ تاریخی، از ویژگی‌های آن برشمرده می‌شود. گسترش پیوندها میان موزه و کتابخانه، از جمله برنامه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک در سال‌های گذشته بوده است.

کتابخانه و موزه ملی ملک، همه دوستداران فرهنگ به ویژه علاقه‌مندان به کتاب، قصه و روایت را به حضور در این برنامه فرهنگی و میهمانی کتاب فراخوانده است.

میهمانان برنامه "خواندن در موزه؛ بلندخوانی کتاب‌های خاموش" می‌توانند به گنجینه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) مراجعه کنند.