به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران،‌ آزاده نظربلند معاون فناوری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب، گفت:  سه‌شنبه 29 آبان ماه که به نام "کتاب دانایی و توانایی در تولید ملی" نام‌گذاری شده است، "کارنامه نشر 1396" در 8 جلد و با 94995 رکورد رونمایی خواهد شد.

او درباره شیوه گردآوری اطلاعات کارنامه نشر توضیح داد: این اطلاعات از طریق دریافت یک نسخه از کتاب‌های اعلام وصول شده، ارتباط با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و مراجعه به ناشران و چاپ فراخوان سالانه جمع‌آوری شده‌اند.

معاون فناوری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب درباره بخش‌های کتاب کارنامه نشر 1396 توضیح داد: این کارنامه در سه سرفصل بزرگسالان، کودک و نوجوان و کمک درسی و آموزشی تنظیم شده است. در فصل اول و دوم دو زیر مجموعه "چاپ اول" و "بازتاب" و در فصل سوم کتاب‌های کمک درسی و آموزشی در دو رده بزرگسال و کودک نوجوان ارایه شده است.

او در توضیح اطلاعات کتاب‌شناختی کارنامه نشر، گفت: هر مدخل کتاب‌شناختی شامل عنوان، پدیدآورنده، وضعیت نشر، مشخصات اثر و موضوعات است. کتاب کارنامه نشر دربردارنده اطلاعات کتاب‌هایی است که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شوند. این مجموعه علاوه بر کتاب‌های ناشران خصوصی، انتشارات، موسسه‌های دولتی، کتاب‌هایی با شمارگان محدود و در دسترس اعضای سازمان‌های خاص، چاپ‌کرده‌های به روش افست را در برمی‌گیرد.

نظربلند افزود: به دلیل استقرار نمایندگی جهانی شابک ISBN در خانه کتاب، امکان برقراری ارتباط مستقیم با ناشران و پدیدآورندگان کتاب در سراسرکشور فراهم و روش دیگری برای دستیابی به کتاب‌های منتشرشده در کشور مهیا شده است.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" تا 1 آذرماه با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.