به گزارش هنرآنلاین بر اساس خبر رسیده، این همایش با مشارکت انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی و پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات در روز سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه در سالن اجتماعات پژوهشگاه واقع در خیابان دمشق برگزار می‌شود.

مهم‌ترین هدف این همایش، ارتقای آگاهی و جلب نظر مسوولان اداری، تقنینی و قضایی و همچنین پدیدآورندگان، ناشران و عموم مردم به حقوق نشر اعلام شده است. حقوق آفرینش‌های فکری و رابطه حقوقی بین ناشر و پدیدآورنده (حقوق پیشینی) و حقوق مربوط به انتشار کتاب و رابطه حقوقی بین ناشر و دولت (حقوق پسینی) از اجزای حقوق نشر بوده که  این همایش به آن می‌پردازد.

محورهای اصلی همایش:

-  لایحه حقوق مالکیت ادبی و هنری و سرنوشت آن

-  قوانین جاری در حوزه حقوق نظری و آسیب‌شناسی آن‌ها

-  حقوق نشر الکترونیک و فضای مجازی

-  تحلیل حقوقی قراردادهای نشر

-  ضوابط نشر و راهکارهای اجرایی

-  رابطه حقوق نشر داخلی و کپی‌رایت بین المللی.

جلسات همایش:

الف: جلسه اصلی و عمومی که در سالن همایش‌ها با سخنرانی مسوولان، حقوق‌دانان، پدیدآورندگان و ناشران برگزار خواهد شد. موضوع سخنرانی‌ها با توجه به محورهای یادشده خواهد بود. این جلسه از صبح ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهر از ۱۴ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

ب: جلسات تخصصی در سالن کنفرانس

پژوهشگاه، بخش نخست: صبح از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ و بخش دوم بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود.

وضوع جلسه تخصصی صبح:

نقد و بررسی لایحه حقوق مالکیت ادبی و هنری که هم‌زمان با جلسه اصلی از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ در سالن کنفرانس پژوهشگاه برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این جلسه، هم‌فکری و هم‌اندیشی مخاطبان قانون جدید با قانون‌گذاران و حقوق‌دانان است.

موضوع جلسه تخصصی بعدازظهر:

نقد و بررسی قوانین موجود در حوزه حقوق نشر. این جلسه با حضور حقوق‌دانان، قضات، وکلا و همچنین پدیدآورندگان و ناشران از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ در سالن کنفرانس پژوهشگاه و با هدف ارائه برداشت‌ها و راهکارهای حقوقی با توجه به وضعیت تخلفات و تکثیرهای غیرقانونی کتاب برگزار خواهد شد.

از علاقه‌مندان به شرکت در "جلسات اصلی و عمومی" درخواست می‌شود برای ثبت نام به سایت انجمن به آدرس www.abup.ir و لینک مربوطه مراجعه کنند.

شرکت در این همایش رایگان بوده و برای شرکت‌کنندگانی  که ثبت نام کنند، گواهی حضور صادر می‌شود.

همایش ملی حقوق نشر

زمان: روز سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر

مکان: سالن شهید آوینی واقع در ساختمان پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، به نشانی پایین‌تر از میدان ولیعصر، ابتدای خیابان دمشق ، پلاک ۹