به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم عصر ایران با رونمایی از کتاب "گل‌ و بلبل" در محل غرفه ایران در نمایشگاه کتاب وین برگزار شد.

این مراسم عصر شنبه ۱۹ آبان با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین، سفیر و نماینده دائم کشور نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، قائم‌ مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب وین، جمعی از شخصیت‌های فرهنگی ایرانی مقیم اتریش و تعدادی از نهادهای ایرانی مستقر در وین برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا توضیحاتی درباره فعالیت‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه ارائه شد و سپس از کتاب "گل‌ و بلبل" که گزیده 12 قرن شعر ایران است و به زبان آلمانی و فارسی به رشته تحریر درآمده رونمایی شد.

هجدهمین دوره نمایشگاه کتاب وین امروز یکشنبه ۲۰ آبان به کار خود پایان می‌دهد.

این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد صنعت نشر، کتاب و ادبیات در اتریش محسوب می‌شود که با همکاری اتحادیه ناشران اتریش و بخش خصوصی برگزار می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران امسال برای ششمین بار براساس تفاهم‌نامه تبادل غرفه با این نمایشگاه در غرفه‌ای به مساحت ۱۸ مترمربع حضور دارد. ۲۰۰ عنوان کتاب در زمینه‌های ادبیات داستانی، ادبیات پایداری، ایران‌شناسی، دین، کودک و نوجوان، هنر و آموزش زبان فارسی در غرفه ایران به نمایش گذاشته شد.

معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی طرح "گرنت" به‌ منظور تسهیل در امر فروش کتاب‌های ایرانی، دیدار و ملاقات با رئیس نمایشگاه کتاب وین، ملاقات با رئیس اتحادیه ناشران اتریش و دعوت از ناشران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ازجمله فعالیت‌های غرفه ایران در هجدهمین دوره نمایشگاه کتاب وین است.