به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی برنامه‌ای تحت عنوان برنامه "کتابگرد، کتابت را جای بگذار" را برای هفته کتاب برنامه‌ریزی کرده است. این طرح قرار است با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان کارمندان،‌ پژوهشگران و مراجعان به اجرا شود.

براساس این طرح، کارمندان و پژوهشگران این سازمان کتاب‌های خود را در قفسه تعبیه شده در جلو درب ورودی سازمان در طبقه همکف ستاد قرار می‌دهند و دیگر کارمندان و شاغلان با توجه به علاقه‌مندی این کتاب‌ها را مطالعه می‌کنند و دوباره به کتابخانه تحویل می‌دهند. البته این کتاب‌ها در کتابخانه کوچکی به غیر از کتابخانه مرکزی این سازمان نگهداری می‌شوند.

این طرح نه تنها در هفته کتاب بلکه قرار است در تمام طول سال اجرا شود. از این رو مراجعان به سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی می‌توانند در زمان انتظار به مطالعه این کتاب‌ها بپردازند.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار "حال خوش خواندن" از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه با مشارکت بیش از ۵۰ نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.